Kto wyprodukuje MIDI autobusy dla Komunikacji Beskidzkiej? Analiza SWZ
Trwa postępowanie przetargowe, które ma na celu wybór producenta czterech sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI, zasilanych olejem napędowym dla Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego.
O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Pora na szczegółową analizę SWZ.
Na co stawia BZPG?
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- terminu realizacji zamówienia - skrócenie terminu realizacji dostaw maksymalnie o 60 dni – 20 pkt,
- okresu gwarancji na cały autobus – 48 miesięcy – 20 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla BZPG mają mieć długość od 10,1 m do 10,8 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, bez stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami a środkowymi drzwiami. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-0. Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 200 kW. Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji 3 podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel pneumatyczny z regulacją i zagłówkiem, z pasem bezpieczeństwa, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, uchwyt na telefon typu smartfon, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem punktowym LED.
System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz dwie wewnętrzne tablice LCD.
Brak kryteriów technicznych
SWZ nie odpowiada na pytanie, kto ma największe szanse na zwycięstwo w tym przetargu. W kryteriach oceny ofert zabrakło kryteriów technicznych, przez co wskazanie faworyta jest utrudnione. Możemy więc spodziewać się ofert od producentów posiadających w swoim portfolio autobus spalinowy klasy MIDI – a tych na rynku nie brakuje. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 22 listopada.