Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kto wyprodukuje MIDI autobusy dla Komunikacji Beskidzkiej? Analiza SWZ

infobus
14.11.2022 09:00

Trwa postępowanie przetargowe, które ma na celu wybór producenta czterech sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI, zasilanych olejem napędowym dla Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego.

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Pora na szczegółową analizę SWZ.

Na co stawia BZPG?

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:

  • ceny – 60 pkt,
  • terminu realizacji zamówienia - skrócenie terminu realizacji dostaw maksymalnie o 60 dni – 20 pkt,
  • okresu gwarancji na cały autobus – 48 miesięcy – 20 pkt.
fot. Komunikacja Beskidzka

Specyfikacja techniczna

Autobusy dla BZPG mają mieć długość od 10,1 m do 10,8 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, bez stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami a środkowymi drzwiami. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-0. Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 200 kW. Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy.

Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji 3 podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel pneumatyczny z regulacją i zagłówkiem, z pasem bezpieczeństwa, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, uchwyt na telefon typu smartfon, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem punktowym LED.

System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz dwie wewnętrzne tablice LCD.

Brak kryteriów technicznych

SWZ nie odpowiada na pytanie, kto ma największe szanse na zwycięstwo w tym przetargu. W kryteriach oceny ofert zabrakło kryteriów technicznych, przez co wskazanie faworyta jest utrudnione. Możemy więc spodziewać się ofert od producentów posiadających w swoim portfolio autobus spalinowy klasy MIDI – a tych na rynku nie brakuje. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 22 listopada.