Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kto wygra w Warszawie?

infobus
12.12.2006 18:10
Wszystko wskazuje na to, że już niedługo będziemy wiedzieć, kto w przyszłym roku rozpocznie obsługę linii autobusowych w północnej i południowej części Warszawy. To kolejny etap procesu prywatyzacji autobusowych połączeń realizowany przez ZTM Warszawa. Przypomnijmy, że zgodnie z warunkami przetargu wyłonieni ajenci mają wprowadzić w 2007 roku do ruchu łącznie po 50 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich o długości 12-metrów i wyposażonych w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Łącznie w obu postępowaniach zgłosiło się ośmiu przewoźników, po czterech w każdym z zadań A i B. Ciekawostką jest zgłoszenie się debiutanta na naszym rynku, firmy Ariva Polska Sp. z o.o. –jak dotąd ten przewoźnik nie obsługuje żadnej z linii w naszym kraju. Pojawiły się również dwie firmy spoza Warszawy, w tym ZKM Connex Tczew i MPK Łódź. Ten drugi przewoźnik już raz startował w ubiegłym roku w przetargu na obsługę linii na zlecenie ZTM.
img_6868_760
Aktualnie najlepszą złożoną ofertą w części A jest propozycja firmy Mobilis Sp. z o.o. z Izabelina, która zaoferowała obsługę linii za stawkę netto 4,43 zł za wozokilometr. Natomiast w części B prowadzi PKS Grodzisk Mazowiecki, który zaoferował obsługę linii za stawkę netto 4,66 zł za wozokilometr. Pozostałe oferty złożyli MZA Warszawa, Connex Warszawa oraz ITS Michalczewski. Większość z oferentów (poza MZA Warszawa) przedstawiła w swojej propozycji, jakimi autobusami będzie gotowa obsługiwać linie w przypadku zwycięstwa. Co ciekawe praktycznie każdy przewoźnik podał kilka marek autobusów. Rekordzista –PKS Grodzisk Mazowiecki – wpisał aż siedmiu różnych producentów, dzięki czemu pozostawił sobie furtkę w dalszych negocjacjach. Z ostatnich informacji wynika, że wszystkie oferty zostały uznane za ważne, co oznacza, że wszystko jak na razie zmierza do szybkiego zakończenia. Należy mieć tylko nadzieję, że niedawna rezygnacja dyrektora ZTM Warszawa – Roberta Czapli nie wpłynie na przedłużenie postępowania, a nowo powołany dyrektor  – Leszek Ruta już niedługo oficjalnie wyłoni zwycięzców. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze to pierwsze autobusy pojawią się w stolicy najwcześniej w czerwcu 2007 r. 
Dane z otwarcia ofert w ZTM Warszawa na obsługę linii ajencyjnych
Oferent
Model
Brutto
Netto
Linie
Ariva Polska Sp. z o.o.
Scania OmniCity CN 270UB / Solaris Urbino 12
8,70
8,13
A
ITS Michalczewski
MAN A21 Lion’s City
7,09
6,63
A
Connex Warszawa
Jelcz M125 Vecto / MAN A21 Lion’s City / Scania OmniCity CN 270UB / Solaris Urbino 12
5,23
4,89
A
Mobilis Sp. z o.o.
Jelcz M125 Vecto / Solaris Urbino 12 / BMC 750 SLF / MB Conecto 12 / MAN A21 Lion’s City / Scania OmniCity CN 270UB
4,74
4,43
A
PKS Grodzisk Maz.
Jelcz M125 Vecto / BMC 750 SLF / MAN A21 Lion’s City / MB O530 Citaro / Scania OmniCity CN 270UB / Solaris Urbino 12 / Volvo 7700
4,99
4,66
B
MZA Sp. z o.o.
nie podaje modeli
6,22
5,81
B
ZKM Connex Tczew
Jelcz M125 Vecto / MAN A21 Lion’s City / Scania OmniCity CN 270UB / Solaris Urbino 12
5,34
4,99
B
MPK Łódź Sp. z o.o.
Jelcz M125 Vecto / Solaris Urbino 12 / MB Conecto 12 / MB O530 Citaro
5,66
5,29
B