Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kto tym razem dostarczy elektrobusy do Stalowej Woli? Analiza SWZ

infobus
24.01.2024 11:03

W Stalowej Woli trwa postępowanie przetargowe na dostawę pięciu elektrycznych autobusów miejskich.

O finansowaniu zakupu nowych elektrobusów pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Jak będą oceniani wykonawcy i jakie są inne oczekiwania zamawiającego? O tym poniżej.

Punktacja ofert

Oferty będą punktowane z uwzględnieniem trzech kryteriów: ceny (60%), oceny techniczno-eksploatacyjnej (35%), gwarancji (5%). Do kryteriów technicznych należą następujące rozwiązania:

  • zaoferowanie autobusu wyposażonego w magazyn energii o pojemności nominalnej nie mniejszej niż 470 kWh i pojemności dostępnej nie mniejszej niż 300 kWh - 6 pkt,
  • zaoferowanie autobusu, w którym cały magazyn energii został zabudowany na dachu - 5 pkt,
  • materiał elementów konstrukcyjny szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia lub innego rozwiązania konstrukcyjnego - profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL - kataforezy) – 2 pkt,
  • materiał poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej i tylnej, drzwi i pokryw) - aluminium, tworzywa sztuczne nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, inne materiały nie ulegające korozji i dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088) lub blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą lakierowania zanurzeniowego (KTL – kataforezy) całej kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego metodą kataforezy zanurzeniowej - 2 pkt,
  • poszycie boczne pod linią okien podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym z zastosowaniem paneli montowanych bez klejenia (przykręcane) - 5 pkt,
  • zaoferowanie pojazdu spełniającego wymogi homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej dużych pojazdów pasażerskich (Regulamin 66 EKG ONZ lub nowszy) oraz spełnienie przez autobus wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego zgodnie z wymaganiami Regulaminu 29 EKG ONZ lub nowszego – 5 pkt,
  • zaoferowanie gwarancji zasięgu pojazdu na poziomie nie mniejszym niż 280 km na pojedynczym ładowaniu przez 8 lat eksploatacji - 8 pkt,
  • brak zabudowy wieżowej w tylnej części oferowanego autobusu –2 pkt.
Kto tym razem dostarczy elektrobusy do Stalowej Woli? Analiza SWZ
Kto tym razem dostarczy elektrobusy do Stalowej Woli? Analiza SWZ / fot. MZK Stalowa Wola

Jakie autobusy?

Elektrobusy dla Stalowej Woli mają mieć długość od 11,8 do 12,5 metrów i wysokość do 3,40 m. Wejście do pojazdów ma odbywać się poprzez troje drzwi, otwieranych do wewnątrz. Napęd pojazdów ma być elektryczny, oparty na silniku centralnym o parametrach zapewniających prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego. Moc silnika musi zapewnić zamawiającemu realizację rozkładu jazdy tak, jak by była ona wykonywana autobusem z klasycznym układem napędowym (spalinowym) Diesla. Zamawiający wymaga zastosowania silnika o maksymalnej mocy netto 160 kW.

Z kolei magazyn energii elektrycznej może być wyposażony w baterie wykonane w dowolnej technologii. Oznacza to, że zamawiający nie definiuje warunku co do technologii zastosowanych baterii stanowiących magazyn energii elektrycznej dla potrzeb zasilania elektrycznego układu napędowego. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 300 kWh, jednakże energia dostępna dla użytkownika, nie może być mniejsza niż 200 kWh. Ładowanie akumulatorów trakcyjnych będzie odbywać się w systemie Plug-in za pomocą ładowarki zewnętrznej prądem o mocy w skali od 20 kW do około 150 kW.

Przechodzimy do przedziału pasażerskiego, gdzie znajdą się fotele pełne tapicerowane, o ergonomicznym kształcie, wandaloodporne (o powierzchniach utrudniających naniesienie „graffiti”). Siedziska i oparcia mają być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Kabina kierowcy będzie wydzielona i w pełni oddzielona od przestrzeni pasażerskiej. Wyposażona ma być w drzwi wewnętrzne otwierane w kierunku przestrzeni pasażerskiej. Dodatkowo pierwsza połówka pierwszych drzwi ma służyć tylko do wejścia do kabiny kierowcy i nie będzie przeznaczona dla pasażerów.

Elektrobusy będą wyposażone w tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, koloru bursztynowego. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica składająca się z panelu LCD o przekątnej minimum 22 cale. Będzie przeznaczona do prezentacji treści reklamowych naprzemiennie z informacją o trasie przejazdu oraz komunikatami specjalnym.

Kto tym razem dostarczy elektrobusy do Stalowej Woli? Analiza SWZ
Kto tym razem dostarczy elektrobusy do Stalowej Woli? Analiza SWZ / fot. MZK Stalowa Wola

To samo co ostatnio?

Ostatni przetarg na autobusy elektryczne w Stalowej Woli zwyciężyła firma MAN. Niewykluczone, że tym razem też tak będzie. Producent z logo lwa ma bowiem niewielką przewagę punktową w kryteriach technicznych. Nie przekreśla to jednak szansy na start w przetargu i rzucenie wyzwania przez konkurencję. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 12 lutego.

Link do zamówienia podajemy tutaj: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-48aceab3-aa3e-11ee-a681-52fe4aa7189e