Kto powalczy o MIDI hybrydy dla Mosiny? Analiza SIWZ
Mosina odmłodzi swój tabor poprzez dostawę w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowych autobusów miejskich. Mają to być dwie MIDI hybrydy, o czym pisaliśmy tutaj:
Termin dostawy autobusów wynosi 10 miesięcy od podpisania umowy. Sprawdzamy czego oczekuje zamawiający od wykonawców.
Kryteria bez techniki
Zamawiający wyróżnił tylko dwa kryteria oceny ofert. Są to: cena (60%) oraz warunki gwarancji (40%). Co ciekawe brak jest kryteriów technicznych, które są standardem w przetargach na nowe autobusy. W kryterium dotyczącym gwarancji zamawiający przyzna najwięcej punktów za:
- okres gwarancji na perforację nadwozia i trwałość konstrukcji nośnej pojazdu - powyżej 144 miesiące - 10 pkt,
- udzielenie minimum 84 miesięcy gwarancji na zewnętrzne powłoki lakiernicze – 10 pkt,
- gwarancja na cały pojazd - 36 miesięcy i powyżej - 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 9,0 m do 10,65 m i wysokości maksymalne 3 300 mm. Jednostką napędową ma być silnik wysokoprężny hybrydowy, spełniający normę emisji spalin EURO 6D, o mocy minimum 200 kW. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi otwieranych do wewnątrz (układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0) lub troje drzwi w układzie 1-2-2 lub 2-2-2. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się gniazda USB, klimatyzacja oraz Wi-Fi. Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie, zaopatrzonych w łatwo wymienialne „miękkie” (piankowane o grubości pianki wynoszącej co najmniej 20 mm) wkładki tapicerowane z materiałów niepalnych na całej powierzchni w oparciu i siedzisku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy typu „zamkniętego” z pełnowymiarowymi drzwiami (których konstrukcja i mocowanie wyklucza możliwość samoistnego otwarcia tych drzwi oraz zapewnia stabilność i pewne funkcjonowanie), wyposażona w zamykane okienko (do ewentualnej sprzedaży biletów). Zamawiający nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy.
System informacji pasażerskiej to tablice elektroniczne zewnętrzne „diodowe” dostosowujące automatycznie jasność świecenia do aktualnie panujących warunków atmosferycznych, a także wewnętrzna tablica informacyjna w postaci ekranu LCD lub LED o przekątnej minimum 22 cale, przeznaczona do emisji przekazu przebiegu trasy, przystanków, daty, godziny oraz innych informacji przekazanych przez zamawiającego. Autobusy będą wyposażone w system zliczania potoków pasażerskich.
Niszowy przetarg, liberalny SIWZ
Brak kryteriów technicznych i liberalne zapisy SIWZ sprawiają, że moglibyśmy się spodziewać kilku ofert. Jednak nie wszyscy producenci posiadają w swojej ofercie MIDI hybrydy i zapewne tylko niektórzy będą zainteresowani tak niewielkim zamówieniem. My stawiamy na model Urbino 10,5 z system mild hybrid.
Co wyjdzie z takiego połączenia? Przekonamy się w dniu 11 sierpnia podczas otwarcia ofert.