Kto powalczy o hybrydę dla Rokbus w Rokietnicy? Analiza SWZ
Zakład Usług Komunikacyjnych „Rokbus” sp. z o.o. z Rokietnicy szuka dostawcy jednego autobusu hybrydowego. Poszukiwania wykonawcy odbywają się poprzez zapytanie ofertowe.
O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Sprawdzamy pozostałe wymagania SWZ.
Wybór najkorzystniejszej oferty
Zamawiający przewidział trzy kryteria oceny ofert: cenę (65%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (10%), oszczędność energii i ochrona środowiska (25%).
Preferencje zamawiającego pod względem kryteriów techniczno-eksploatacyjnych wyglądają następująco:
- zaoferowanie przez wykonawcę 3-częściowej szyby czołowej składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu lub szyby czołowej dzielonej w poziomie na dwie części (tj. panoramicznej oraz wyświetlacza kierunkowego) - 1 pkt,
- zaoferowanie przez wykonawcę 3 - częściowego zderzaka przedniego - 1 pkt,
- zaoferowanie zawieszenia osi przedniej zależnego (belka sztywna wraz ze stabilizatorem) –1 pkt,
- zaoferowanie w przestrzeni pasażerskiej pojazdu okien uchylnych w ilości równej lub większej niż 5 – 1 pkt,
- zaoferowanie autobusu spełniającego wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej – 2 pkt,
- wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający segmentową wymianę (klejenie, przykręcanie) –2 pkt,
- zaoferowanie autobusu o pojemności przedziału pasażerskiego (liczba miejsc siedzących + liczba miejsc stojących) 90 i więcej – 2 pkt.
Specyfikacja techniczna
Hybryda ma mieć długość od 11,8 do 12,2 m (z tolerancją długości +/- 10cm) i wysokość max. 3,2 m oraz niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Jednostką napędową pojazdu będzie silnik Diesla umieszczony z tyłu pojazdu, ułożony wzdłuż osi pojazdu, spełniający normę czystości spalin minimum Euro 6, o mocy powyżej 230 kW. Napęd hybrydowy będzie realizowany poprzez układ spalinowo elektryczny. Silnik elektryczny napędu hybrydowego ma współpracować ze spalinową jednostką napędową, zapewniającą optymalną dynamikę i ekonomię jazdy autobusu w ruchu miejskim. Silnik ten może również pełnić funkcję generatora energii elektrycznej. W przypadku kiedy silnik jest wykorzystywany jedynie jako generator energii elektrycznej jego moc nie może być mniejsza niż 10 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dla kierowcy przewiedziano kabinę typu półzamkniętego. W drzwiach kabiny będzie szyba ze szkła bezpiecznego, zapewniająca odseparowanie kierowcy od pasażerów. W kabinie znajdzie się m.in. radio oraz gniazdo USB. Gniazda USB będą również dostępne w przestrzeni pasażerskiej. Siedzenia dla pasażerów mają być o budowie modułowej, wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w kolorystyce uzgodnionej z zamawiającym.
Przewoźnik chce, aby tablice zewnętrzne były diodowe w kolorze bursztynowym. Z kolei tablice wewnętrzne stanowić będzie panel LCD o przekątnej 38 cali, zamontowany na boku pojazdu oraz tablica typu LED w kolorze czerwonym, przymocowana do sufitu. Wspomnieć należy, iż autobus będzie wyposażony w system zliczania pasażerów.
Czego oczekuje Rokbus?
Kryteria techniczne to tylko 10% wagi, a więc nie będą miały dużego znaczenia przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Zamawiana hybryda ma być tania i oszczędna w eksploatacji. Kto spełni te warunki i złoży ofertę? Przekonamy się już 30 grudnia.