Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kto dostarczy nowe autobusy do Świnoujścia? Analiza SWZ

infobus
15.04.2022 12:00

Świnoujście wzbogaci się o pięć nowych autobusów napędzanych silnikiem spalinowym. Przetarg został podzielony na dwie części, z czego pierwsza obejmuje dwie sztuki klasy MIDI, zaś druga – trzy sztuki klasy MAXI.

Wszystkie autobusy mają być dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą. Więcej o warunkach formalnych zamówienia można przeczytać w InfoBusie. Sprawdzamy czego oczekuje zamawiający od wykonawców.

Punktacja ofert

Zamawiający w obu częściach przetargu wyróżnił dwa takie same kryteria oceny ofert. Są to: cena (60%), kryteria techniczne (40%). Skupmy się zatem na kryteriach technicznych, gdzie zamawiający przyzna najwięcej punktów za:

  • spalanie paliwa w wysokości poniżej 33 l/100 km (MIDI) oraz poniżej 35 l/100 km (MAXI) – 10 pkt,
  • poszycie boczne montowane bez klejenia, spawania, zgrzewania – 20 pkt,
  • szyba przednia dzielona pionowo w osi pojazdu z dodatkową szybą tablicy kierunkowej ogrzewaną elektrycznie – 5 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu (kratownicy) ramy - profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważnej) lub aluminium – 15 pkt,
  • zawieszenie przednie – belka sztywna – 10 pkt,
  • liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi powyżej 11 sztuk (MIDI) i powyżej 12 sztuk (MAXI) – 15 pkt,
  • układ klimatyzacji z ilością czynnika chłodzącego do 3,5 kg – 5 pkt,
  • przeprowadzenie badań nad bezpieczeństwem w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego – 10 pkt,
  • przeprowadzenie badań w zakresie wytrzymałość konstrukcji nośnej pojazdów – 10 pkt.

Specyfikacja techniczna

Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 10,2 m do 10,5 m (MIDI) oraz 11,5 m do 12,2 m (MAXI) i wysokości maksymalne 3,15 m. Mają to być pojazdy niskopodłogowe bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach oraz bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu. Jednostką napędową ma być silnik spalinowy czterosuwowy, rzędowy, wysokoprężny, chłodzony cieczą, spełniający normę emisji spalin Euro 6 o mocy minimum 200 kW (MIDI) oraz 220 kW (MAXI).

Przechodzimy do przedziału pasażerskiego, gdzie będzie można naładować telefon lub tablet dzięki gniazdom USB. Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odpornych na ścieranie i zabrudzenie. Prowadzący pojazd będą pracować w wydzielonej kabinie typu „zamkniętego” obejmująca pierwszą połówkę przednich drzwi zewnętrznych. Czas pracy umili dostępne radio.

Autobusy będą wyposażone w tablice kierunkowe LED wykonane w oparciu o diody w kolorze bursztynowym. Informację pasażerską wewnątrz pojazdów ma zapewnić jedynie tablica podsufitowa.

Nieznane - niepremiowane

Premiowane rozwiązania techniczne takie jak szyba dzielona w pionie, belka sztywna, poszycie wykonane ze stali nierdzewnej lub aluminium nie pozostawiają złudzeń, że Świnoujście jest przywiązane do tego co znane i już eksploatowane w tym mieście.

Aktualny termin otwarcia ofert to dzień 2 maja.