Kto dostarczy MIDI elektrobusy do MPK Sieradz? Analiza SWZ
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Sieradzu szuka dostawcy sześciu autobusów elektrycznych klasy MIDI.
Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na dostawę nowych pojazdów. O ogłoszeniu przetargu na dostawę tych elektryków pisaliśmy już w InfoBusie. Sprawdzamy czego oczekuje zamawiający od wykonawców.
Punktacja ofert
Zamawiający wyróżnił dwa kryteria oceny ofert. Są to: cena (60%), warunki techniczne i eksploatacyjne (40%). Skupmy się zatem na kryteriach technicznych, gdzie zamawiający przyzna najwięcej punktów za:
- liczba pasażerów – 20 pkt,
- system ładowania - własna ładowarka pokładowa - 20 pkt,
- silnik synchroniczny - 20 pkt,
- zabudowa magazynów energii poza dachem autobusu (wszystkie baterie) - 20 pkt,
- wyjście bezpieczeństwa - luk dachowy oraz szyby boczne - 20 pkt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jakie MIDI elektryki?
Oferowane autobusy mają być fabrycznie nowe o długości nadwozia od 8,5 m do 10,5 m i wysokości maksymalne 3,5 m. Jednostką napędową ma być silnik synchroniczny, opcjonalnie asynchroniczny lub silniki o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego, o sumarycznej mocy co najmniej 140 KW. Autobusy mają być wyposażone w magazyn energii o pojemności minimum 210 KWh. Ładowanie magazynu energii musi odbywać się przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in. Przepływ pasażerów nastąpi poprzez drzwi w układzie 1-2-0, 1-2-2 lub 1–2–1 lub 2-2-2. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się gniazda USB oraz klimatyzacja. Pasażerowie pojadą na siedzeniach przeznaczonych dla autobusów miejskich, profilowanych, wykonanych z tworzywa sztucznego, zaopatrzonych we wkładki tapicerowane (łatwo wymienialne) w oparciu i siedzisku lub z pełną tapicerką. Miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy typu „zamkniętego” lub „półzamkniętego”. System informacji pasażerskiej to tablice elektroniczne zewnętrzne „diodowe” oraz wewnętrzna tablica informacyjna, dająca możliwość wyświetlania daty, godziny, imienin, reklam i informacji zaprogramowanych przez zamawiającego.
Co wynika z SWZ?
Analizując SWZ ułożone przez MPK Sieradz nie można pominąć ostatnich zakupów przewoźnika, które zrealizował Solaris. Widać to także w kryteriach oceny ofert, w których dominują rozwiązania stosowane właśnie przez tego producenta. Czy ktoś zatem podejmie wyzwanie i stanie do pojedynku o elektryki dla Sieradza? Odpowiedź przyjdzie podczas otwarcia ofert, tj. w dniu 22 sierpnia.