Kto dostarczy MIDI autobusy do Skarżyska-Kamiennej? Analiza SWZ
Przetarg Gminy Miasta Skarżyska-Kamiennej, którego przedmiotem jest m.in. dostawa 8 nowych autobusów, powoli zmierza do otwarcia ofert. O jego ogłoszeniu pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej.
Autobusy będą dostarczone w terminie do dnia 15 grudnia. Przyszedł czas na analizę zapisów SWZ. Sprawdzamy zatem jakich konstrukcji szuka gmina.
Premiowane rozwiązania
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), właściwości technicznych i eksploatacyjnych (40%).
W przypadku parametrów technicznych, zamawiający premiuje następujące rozwiązania:
- materiał szkieletu ramy podwozia – profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088 „lub równoważny”) lub aluminium – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia - tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem szklanym, aluminium, blachy ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 „lub równoważny”) – 5 pkt,
- całe poszycie boczne pod linią okien umożliwiające wymianę bez klejenia, spawania, zgrzewania – 10 pkt,
- szyba przednia dzielona pionowo w osi pojazdu, z dodatkową szybą tablicy kierunkowej ogrzewaną elektrycznie – 5 pkt,
- liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi powyżej 9 – 5 pkt,
- zużycie paliwa - spalanie w wysokości do 32,9 l/100 – 10 pkt,
- autobus w 100% z oświetleniem w technologii LED – 5 pkt,
- system gaszenia w komorze silnika – proszkowy – 10 pkt,
- zaoferowanie min. 6-biegowej skrzyni – 10 pkt,
- zaoferowanie autobusów spełniających wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie pojazdu użytkowego, potwierdzonych dokumentem uprawnionej jednostki i spełniających wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej, potwierdzonych dokumentem uprawnionej jednostki – 10 pkt,
- układ wydechowy spalin – u góry nadwozia – 10 pkt,
- zawieszenie osi przedniej - zawieszenie zależne osi ze stabilizatorem – 10 pkt
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla Skarżyska-Kamiennej mają mieć długość od 10,1 do 10,8 m. Jednostką napędową będzie silnik spalinowy, spełniający normę czystości spalin Euro 6, o mocy w przedziale od 180 kW – 240 kW. Wymiana pasażerów ma odbywać się poprzez drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2, przy czym szerokość pierwszych drzwi ma być nie mniejsza niż 750 mm. Drzwi będą otwierane pneumatycznie do wewnątrz. Wysokość wejścia (od podłoża) w drzwiach nie może być większa niż 340 mm. Z kolei podłoga na całej długości pojazdu ma być bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miejsce pracy kierowcy to kabina zabudowana, wydzielona z oszklonymi drzwiami oraz wbudowanym okienkiem do sprzedaży biletów (blat okienka wykończony materiałem, którego powierzchnia ułatwia podnoszenie i zbieranie monet), zamykana na zamek. Zamawiający nie dopuszcza wykorzystania pierwszego skrzydła I drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy. W autobusach znajdą się siedzenia pasażerskie w wersji odpornej na akty wandalizmu, z miękką wkładką tapicerską lub tapicerowane miękkie z możliwością łatwego montażu/demontażu w celu wymiany tapicerki z uchwytami od strony wewnętrznej pojazdu.
Autobusy wyjadą z fabryki wyposażone w automaty biletowe, kasowniki i system monitoringu. Tablice kierunkowe zewnętrzne będą wykonane w oparciu o technologie LED w kolorze dające duży kontrast z czarnym tłem, np. bursztynowy lub biały. Z kolei wewnątrz znajdą się tablice wykonane w technologii matryc LCD z podświetleniem LED o minimalne przekątnej 22 cale. Oprócz tego, z tyłu kabiny kierowcy albo z boku między przednimi a środkowymi drzwiami, powinna znajdować się tablica z pełnym przebiegiem trasy, nazwami przystanków, czytelna z miejsca stojącego w środku autobusu z odległości minimum 2 m.
Solaris czy Autosan?
Autobusy dla Skarżyska-Kamiennej mają być ekonomiczne i łatwe w utrzymaniu. Zamawiający jest nastawiony na konkretne rozwiązania techniczne, które spełniają np. Solaris czy też Autosan.
Czy do takiego właśnie pojedynku dojdzie podczas otwarcia ofert? Przekonamy się w dniu 13 maja.