Kto będzie zarządzał autobusowym dworcem w Zakopanem?
Zakopane chce pozyskać administratora dla dworca autobusowego i placu postojowego. W tym celu miasto ogłosiło przetarg nieograniczony. Zwycięzca będzie świadczył usługi od dnia 01 grudnia 2018 roku do 30 listopada 2020 roku.
Administrowanie, czyli?
Zakres zamówienia został określony dość szeroko, bowiem administrator dworca będzie zobowiązany w szczególności do:
– zorganizowania i prowadzenia dyżurki ruchu w godzinach od 5:00 do 20:00 (codziennie) poprzez czuwanie nad poprawnością odjazdów kursów przewoźników, informowanie podróżnych o odjazdach i przyjazdach przewoźników bezpośrednio w okienku dyżurnego, a także udzielanie informacji telefonicznej o odjazdach i przyjazdach przewoźników poprzez udostępniony przez miasto telefon komórkowy oraz udzielanie informacji o odjazdach i przyjazdach przewoźników poprzez udostępniony przez miasto adres e-mail,
– zapowiadania wszystkich kursów przewoźników odjeżdżających z dworca poprzez podanie godziny odjazdu oraz kierunku wykonywanego kursu w godzinach 6:00 – 20:00,
– zorganizowania i prowadzenia kasy biletowej, prowadzenia sprzedaży i przedsprzedaży biletów w godzinach 7:00 – 19:00 codziennie (uzyskana prowizja i opłaty z tego tytułu będą stanowić dochód administratora),
– zapewnienia nagłośnienia na terenie dworca za wyjątkiem placu postojowego za murem w celu zapowiedzi kursów,
– zorganizowania i prowadzenia poczekalni dla podróżnych oraz umieszczania „Regulaminu korzystania z dworca”, „Warunków korzystania z przystanków autobusowych” i aktualnych rozkładów jazdy przewoźników umieszczonych wewnątrz poczekalni dworca oraz na zewnątrz na tablicy umieszczonej przez Gminę Miasto Zakopane,
– zapewnienia porządku organizacyjnego na stanowiskach odjazdowych, a w szczególności punktualności odjazdów ze stanowisk, na podstawie zawartych umów o odprawie autobusów zawartej pomiędzy miastem a przewoźnikiem,
– zapewnienia porządku organizacyjnego na placu postojowym za murem,
– zapewnienia sprzątania poczekalni dworca na bieżąco (co najmniej dwa razy dziennie) łącznie z myciem szyb na poczekalni dworca (dwa razy w tygodniu),
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– zapewnienia całodobowej ochrony obiektu dworca (placu odpraw i placu postojowego za murem), w postaci osoby dozorującej obiekt z zapewnieniem interwencji firm ochrony,
– bieżącej i doraźnej dbałości o czystość obiektu dworca autobusowego poprzez zapewnienie sprzątania terenu dworca (zbieranie drobnych śmieci, papierków, niedopałków itp.),
– zarządzania ruchem oraz parkowaniem uprawnionych pojazdów na placu postojowym dla przewoźników na podstawie wydanych identyfikatorów oraz zawartych umów określających ilość udostępnianych miejsc postojowych (ilość wydanych identyfikatorów i zawartych umów będzie uzgadniania z administratorem),
– wykonania monitoringu we własnym zakresie i na własny koszt na placu postojowym za murem,
– zapewnienia czystości na placu odpraw oraz codziennego sprzątania ławek przeznaczonych dla pasażerów znajdujących się wzdłuż budynku Chramcówki,
– bieżącego aktualizowania danych rozkładów jazdy ze stanowisk dworca oraz innych istotnych informacji z punktu widzenia pasażera na stronie internetowej udostępnionej przez Urząd Miasta Zakopane.
Warunki przetargu
Wykonawcy chętni do administrowania dworcem mogą składać oferty do 14 listopada. Ich ocena nastąpi z uwzględnieniem: ceny (60%), wydłużenia czasu funkcjonowania kas biletowych (30%), wydłużenia czasu funkcjonowania dyżurki ruchu (10%).
„