Krosno z przetargiem na trzy MIDI elektrobusy. Z ZTP 2.0
13 grudnia Gmina Miasto Krosno ogłosiła przetarg na dostawę nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania.
Zamówienie obejmuje zakup trzech elektrobusów klasy MIDI, wyposażonych w elektroniczny system informacji pasażerskiej. Plus wolne ładowarki. Wcześniej pisaliśmy w InfoBusie o krośnieńskim szacowaniu ceny oraz o przyznaniu dofinasowania przez NFOŚiGW w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.
Klasa MIDI
Przedmiotem zamówienia Krosna jest dostawa 3 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych, jednoczłonowych, elektrycznych autobusów akumulatorowych, dostosowanych dla osób niepełnosprawnych, o mocy silnika 160 kW, z ogrzewaniem elektrycznym i agregatem grzewczym na ON, wyposażonych w system informatyczny, system zliczania potoków pasażerskich, kasowniki, system zapowiedzi głosowej, bileterkę, ekrany LED i LCD, system monitoringu wizyjnego, bezprzewodowy internet, gniazda USB oraz klimatyzację, przeznaczonych do komunikacji miejskiej.
Podstawowe parametry poszukiwanych pojazdów są następujące:
- Długość całkowita 9000-10500 mm
- Szerokość całkowita 2400-2550 mm
- Wysokość wejścia maksymalna wysokość wejść z poziomu jezdni 340 mm
- Liczba pasażerów miejsc ogółem min. 56 + kierowca + wózek inwalidzki min. 23 miejsca siedzące w tym co najmniej 6 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi z uwzględnieniem 2 miejsc dla osób o obniżonej sprawności ruchowej tzw. siedzenia priorytetowe
- Silnik lub silniki o sumarycznej mocy co najmniej 160 KW, zużycie energii elektrycznej przez pojazd w KWh/km nie większy niż 120 KWh/100 km
- Magazyn energii zapewniający bezawaryjną eksploatację w całym okresie gwarancji pojemności elektrycznej na poziomie min. 80% wartości początkowej (nominalnej). Pojemność magazynu energii min. 280 KWh umożliwiająca wykonanie w warunkach atmosferycznych od -25º C do +35º C, przy włączonych podczas obsługi wszystkich urządzeniach, ogrzewania, systemu informacji pasażerskiej itp., przy pełnym napełnieniu i na trasach eksploatowanych przez MKS w Krośnie przy prędkościach i przyspieszeniach charakterystycznych do transportu miejskiego min. 240 km trasy bez doładowywania w okresie gwarancji magazynu energii, przy czym ma pozostać 15% pojemności magazynu energii wg pomiaru zużycia energii SORT2.
Przetargowe wymagania
Na oferty Krasno czeka do 9 stycznia, a następnie oceni złożone propozycje według czterech kryteriów:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Okres gwarancji na baterie trakcyjne / Waga: 10
- Zużycie energii / Waga: 5
- Zasięg / Waga: 5
- Cena - Waga: 80
W zakresie doświadczenia mamy wymóg realizacji co najmniej jednej dostawy na nie mniej niż dwa fabrycznie nowe autobusy BEV niskopodłogowe. Pojazdy mają dotrzeć do gminny w przedziale czasowym: od 20/02/2023 do 29/03/2024.
Z ZTP 2.0
Zakup elektrobusów prze Krasno jest możliwy dzięki ponad 5 mln zł dotacji oraz blisko 2,5 mln pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach II edycji programu "Zielony Transport Publiczny". Umowa o dofinansowanie z NFOŚiGW przewiduje także zakup i montaż 4 punktów ładowania: 2 punktów o mocy 60 kW, 1 – o mocy 40 kW oraz 1 szt. ładowarki przenośnej o mocy 22 – 30 kW, wraz z niezbędną infrastrukturą. W ramach projektu zaplanowano również przeszkolenie 14 osób: 7 kierowców i 7 mechaników. Ogólny koszt projektu, obejmujący trzy autobusy o napędzie elektrycznym wraz z punktami ładowania i towarzyszącą infrastrukturą, ma zamknąć się w łącznej kwocie 9 285 046 zł. Nowe pojazdy będą kursować na gminnych trasach wewnętrznych.
-„Wprowadzenie do komunikacji zbiorowej Krosna pojazdów napędzanych elektrycznie to kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju miasta i okolic. „Elektryki” ułatwią mieszkańcom podróże do pracy, szkół, a jednocześnie pozwolą oddychać czystszym powietrzem, unikać hałasu, jeździć w warunkach znacznie wyższego komfortu. Liczę, że będzie to kolejna zachęta dla wielu osób, by przesiąść się z samochodu do cichych i czystych, ekologicznych autobusów – podsumował Piotr Przytocki, prezydent Miasta Krosna.
Umowy o udzielenie dotacji oraz pożyczki w ramach programu „Zielony Transport Publiczny” zostały podpisane 17 sierpnia br. w Urzędzie Miasta Krosna przez wiceprezesa NFOŚiGW Pawła Mirowskiego oraz Tomasza Solińskiego - zastępcę prezydenta Miasta Krosna. Zakończenie projektu przewidywane jest na 31 października 2023 r.