Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

KrakTransRem szuka dostawcy 10 autobusów, a my sprawdzamy SWZ

infobus
11.08.2021 06:00
KrakTransRem, czyli spółka-córka MPK Kraków, poszukuje dostawcy i finansującego (leasing operacyjny) 10 sztuk nowych autobusów miejskich klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Inwestycja odbywa się z myślą o liniach aglomeracyjnych.

O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej tutaj.

Teraz, tradycyjnie przyszedł czas na analizę pozostałych zapisów SWZ.

KRYTERIA OCENY OFERT

Zamawiający będzie oceniał oferty z uwzględnieniem dwóch kryteriów: ceny (70%) i kryteriów technicznych (30%). Wśród tych ostatnich - KrakTransRem premiuje następujące rozwiązania:

  • co najmniej 54 miesiące gwarancji całopojazdowej - 4 pkt,
  • liczba miejsc pasażerskich siedzących - powyżej 46 - 4 pkt,
  • długość autobusu wynosi co najmniej 12,5 m, a mniej niż 13,5 m - 2 pkt,
  • autobus posiada aktywny tempomat oraz asystenta kontroli prawej strony - 6 pkt,
  • efektywna szerokość pierwszych drzwi wynosi więcej niż 1100 mm - 3 pkt,
  • moment maksymalny w Nm silnika wynosi 1400,00 lub więcej - 3 pkt,
  • autobus wyposażony w napęd hybrydowy - 5 pkt,
  • wszystkie drzwi za wyjątkiem pierwszych, otwierane odskokowo-przesuwnie na zewnątrz - 3 pkt.

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Autobusy mają być konstrukcyjnie i funkcjonalnie przystosowane do przewozu osób na miejscach siedzących i stojących w warunkach komunikacji miejskiej oraz poza granicami administracyjnymi miasta i gminy. Ich nadwozia mają mieć długość od 11,8 do 13,5 m, szerokość 2,55 m i wysokość max. 3,35 m. Pojazdy mają być napędzane silnikiem wysokoprężnym o pojemności co najmniej 6,7 dcm3, lecz nie większym niż 11,0 dcm3,o mocy maksymalnej 190 – 260 kW. Silnik musi być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty w ilościach maksymalnych przewidzianych przez obowiązujące normy i przepisy. Wymiana pasażerów będzie odbywać się poprzez dwoje drzwi w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Zamawiający chce, aby dostarczono mu autobusy niskopodłogowe, lecz dopuszcza stopnie w podłodze za drugimi drzwiami. Pasażerowie pojadą na fotelach wysokich, o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych, miękkich z podłokietnikami (tylko dla siedzeń skrajnych od strony przejścia). Fotele będą wyposażone w pasy bezpieczeństwa odpowiadające lokalizacji miejsca. Autobus ma posiadać częściowo oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko pracy kierowcy. W kabinie będzie znajdował się fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym i pełną regulacją bezstopniową w zależności od potrzeb prowadzącego, wyposażony w pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami. Autobusy mają być klimatyzowane. System informacji pasażerskiej to tablice zewnętrzne w kolorze bursztynowym oraz wyświetlacz wewnętrzny boczny przekazujący informacje o trasie przejazdu danej linii. Ma to być monitor ciekłokrystaliczny o przekątnej minimum 38 cali. Dodatkowo wewnątrz pod sufitem zamontowany będzie ekran LCD IPS, podzielony na część informacyjną i część reklamową.

TESTY SOLARISA, SZANSE MERCEDESA

Wprawdzie Kraków testował niedawno Solarisa Urbino 12 LE i wydawać by się mogło, że to ten producent ma największe szanse w opisywanym przetargu, to jednak spółka-córka MPK zrobiła ponownie ukłon w stronę Mercedesa (tym razem z modelem Citaro LE MÜ) premiując aktywny tempomat oraz asystenta kontroli prawej strony, a także długość nadwozia w przedziale 12,5m – 13,5m. Czy w tej sytuacji Mercedes wykorzysta swoją szanse? Przekonamy się podczas otwarcia ofert, tj. w dniu 7 września.