Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Krakowskie testy krótkiego Conecto. W Mobilisie

infobus
15.02.2019 14:25

Kolejny autobus zawitał na testy do krakowskiego oddziału Mobilisu. Przynajmniej jeszcze przez trzy tygodnie przewoźnik będzie testował na kilku liniach demonstracyjny egzemplarz dwunastometrowego Mercedesa Conecto. Dodajmy, że bardzo przyzwoicie i wybitnie „po polsku” wyposażonego.

Krótki Conecto w nowej odsłonie to kolejny autobus, który w ostatnich miesiącach jest testowany przez Mobilis w Krakowie. Przypomnijmy, że w grudniu spółka sprawdza jak w krakowskich warunkach będzie się spisywał elektryczny SOR EBN11. O tych testach pisaliśmy tutaj.

Niedawno na krakowską bazę Mobilisu zawitał kolejny demonstracyjny autobusów. Biały Mercedes Conecto będzie kierowany do pracy liniach, na które największy polski niezależny operator wystawia autobusy klasy MAXI. Testowego Conecto będzie więc można spotkać na liniach 103, 109, 120, 138, 141, 142, 181, 193 oraz 413. Testy potrwają co najmniej do 7 marca.

Demonstracyjnym krótkim Conecto może podróżować 93 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład tego w pełni niskopodłogowego autobusu jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Czas zerknąć pod tylną maskę Mercedesa. A tam mamy standard. Autobus posiada stojący silnik diesla typu OM936. To jednostka o pojemności skokowej niespełna 7,7 l. Ma ona 220 kW mocy oraz osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6. Jest ona zblokowana z automatyczną czterobiegową skrzynią Voith D854.6 Diwa 6.

Skoro nowa odsłona Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem oraz większą żywotnością akumulatorów.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). Warto w tym miejscu podkreślić i pochwalić, że to już kolejny testowy Mercedes z takim udogodnieniem, którego EvoBus Polska udostępnia na próby krajowym przewoźnikom.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu firmy Konvekta. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobus wyposażono w monitoring bydgoskiego Pixela. Na jego wyposażeniu znalazł się także automat biletowy, najprawdopodobniej firmy Mera-Systemy z Grodziska Mazowieckiego.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach Pixela. Mamy tu więc cztery zewnętrzne cztery tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, w tym jedną, która z myślą o niedowidzących prezentuje numer linii. W środku znajdziemy monitor LCD typu XID 230.

Krakowski test Conecto w Mobilisie być może ma związek z kilkoma dużymi przetargami liniowymi, które  ukażą się w tym roku. Można to m.in. wymienić kolejne zadania przewozowe, które w ramach podwykonawstwa chce zlecić wrocławskie MPK czy planowane w Warszawie dwa duże postępowania na wyłonienie operatorów na łącznie 100 brygad. A poza tym zdaje się, że była też mowa o przetargu w jednym z dużych miast na północy Polski. I nie zapominajmy oczywiście o toczącym się postępowaniu na obsługę linii między Wrocławiem a gminą Miękinia.