Kraków uruchomi Specjalne Autobusy Pomocnicze?
SAP-y na ratunek krakowskiej komunikacji. Tego chce w swojejinterpelacji radny Krakowa Łukasza Wantucha.
Czy Specjalne Autobusy Pomocnicze pomogą rozładować tłok wpojazdach komunikacji miejskiej? To temat kolejnej interpelacji radnego ŁukaszaWantucha.
Radny Łukasz Wantuch poprosił o wyrażenie zgody naprzeprowadzenie przez niego testów tzw. SAP-a, czyli Specjalnego AutobusuPomocniczego. Ma on być odpowiedzią na chyba największą bolączkę pasażerówkomunikacji miejskiej, czyli przepełnione autobusy. Zasada działania autobusupomocniczego polegałaby na tym, że w mieście stoi kilka autobusów prywatnych,które parkują w pobliżu głównych ulic. Nie muszą one posiadać wszystkich cechzwykłych autobusów miejskich, czyli malowania, biletomatu itp. Mają tylkotablicę z przodu z oznaczeniem SAP.Jeżeli jakiś autobus przepełnia się, kierowca MPK dzwoni do dyspozytorni, którauruchamia SAP-a. Podjeżdża on na następny przystanek i przejmuje częśćpasażerów. Kierowca informuje o tym pasażerów przez głośniki, czy też po prostumówi na głos.
Radny chciałby sfinansować jeden dzień kursowania jednego SAP-a.
Co z busami?
Radny Wantuch poprosił też o rozważenie pomysłu dotyczącegousprawnienia ruchu na Alejach Trzech Wieszczów. Twierdzi, że wielokrotnie byłświadkiem blokowania ruchu autobusów MPK przez prywatne busy na przystankuAGH/UR. Obok jest zatoczka, która idealnie mogłaby służyć do udrożnienia ruchu.Mogłyby tam stawać busy. Należy ona jednak do UJ, więc konieczne byłybykonsultacje, o które radny apeluje.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czekamy na odpowiedź miasta.
„