Kraków: Tele-bus przewiózł 13 tys. osób
Już ponad 13 tys. mieszkańców Rybitw i Podwierzbia zamówiło Tele-busa. – Po co czekać na rzadko kursujący autobus linii regularnych, skoro wystarczy jeden telefon, żeby Tele-bus po mnie przyjechał –mówi Jacek, mieszkaniec Rybitw. Usługa, którą Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. wprowadziło w lipcu ubiegłego roku dla wielu osób stało się podstawowym i jedynym środkiem transportu. Tele-busa zamawiają oni już stale i dojeżdżają nim do pracy, czy szkoły. Jak sami przyznają bez Tele-busa byłoby im ciężko podróżować w tym rejonie miasta.
Zamówienie Tele-busa jest bardzo proste. Wystarczy zadzwonić do dyspozytora i podać miejsce oraz godzinę, o której Tele-bus ma podjechać.
Usługa autobusu na telefon, cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dziennie przewozi kilkadziesiąt osób. W kwietniu do małego zielonego autobusu wsiadło już ponad 1000 osób.
Tele-bus wykonał od początku funkcjonowania ponad 3 tys. kursów i przejechał prawie 30 tys. kilometrów.
Usługa autobusu na telefon jest realizowana w ramach unijnego programu Civitas Caravel.
Jak korzystać z tele-busa?
Tele-bus to nowa usługa transportu zbiorowego –bez rozkładów jazdy i bez stałych tras, którą MPK wprowadziło w lipcu 2007. Już od wielu lat funkcjonuje ona w innych krajach europejskich m.in. we Włoszech, w Szkocji, Finlandii, której zaletą jest duża elastyczność. Od tradycyjnego transportu miejskiego różni się ona tym, że klient ma możliwość wskazania dowolnych przystanków, z których rozpocznie lub zakończy podróż, w obszarze objętym usługą. Co więcej, pasażer może określić godzinę rozpoczęcia przejazdu lub dotarcia do celu podróży. Taki sposób realizowania usługi transportowej skraca czas podróży poprzez wyeliminowanie zbędnych minut spędzonych na przystanku w oczekiwaniu na przyjazd autobusu.
Korzystając z Tele-busa pasażerowie będą mogli dojechać do miejsc, w których przesiądą się na pojazdy regularnych linii, w celu kontynuowania podróży.
Usługa jest dostępna:
Poniedziałek –Piątek od 8.00 –23.00
Sobota –Niedziela od godz. 6.00 do 23.00
Dyspozytornia Tele-bus jest czynna: codziennie od 7.30 do 21.00
Jak zamówić?
Zamówienie autobusu w usłudze Tele-bus można składać telefonicznie pod specjalnym numerem bezpłatnym numerem telefonu 0800 54 17 17 (połączenie z telefonów stacjonarnych) lub telefonem stacjonarnym 012 254 17 17 (płatne połączenie z telefonów komórkowych).
Zamówienia autobusu na dany dzień musi zostać złożone nie później niż 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży. Składając zamówienie klient musi określić przystanek początkowy, przystanek końcowy oraz czas rozpoczęcia podróży lub godzinę, o której chce dotrzeć do wskazanego celu.
Podczas jednego połączenia telefonicznego można złożyć zamówienie na więcej kursów, nie tylko jeden, oraz wskazać ilość miejsc w pojeździe (w przypadku podróży w grupie).
Opłaty za przejazd:
W tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnym transporcie miejskim,
z zachowaniem wszystkich ulg przysługującym poszczególnym grupom pasażerów. Podobnie jak w regularnym transporcie bilety nabywane u kierowcy będą odpowiednio droższe. W Tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety na linie autobusowe: 108, 125, 157, 158 oraz 198.