Kraków: Radni Dzielnicy XVII chcą tele-busa
Rośnie zainteresowanie autobusem na telefon. Usługa, którą w ramach europejskiego programu unijnego Civitas Caravel wprowadziło w lipcu 2007 roku Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie, ma szansę objąć swoim zasięgiem kolejne obszary miasta. Obecnie po autobus mogą zadzwonić mieszkańcy Rybitw i Przewozu. Być może jednak w przyszłości zielone autobusy wyjadą także na ulice Dzielnicy XVII. Na ten temat dyskutowali w czwartek, 2 października, radni tej dzielnicy.
– Jesteśmy bardzo zainteresowani usługą autobusu na telefon i zastanawiamy się na możliwością uruchomienia jej na naszym terenie. Na pewno takie rozwiązanie wpłynęłoby na lepsze skomunikowanie naszego terenu –mówił Aleksander Zdziebko, zastępca przewodniczącego Dzielnicy XVII.
Czy jest szansa, aby tele-bus jeździł po terenie Nowej Huty? – Usługa autobusu na telefon dobrze się przyjęła na Rybitwach. Obecnie planuje się nawet zwiększenie obszaru, po którym będzie kursował tele-bus w tym rejonie miasta. Z usługi korzysta coraz więcej ludzi. To dowodzi, że jak najbardziej jest szansa na to, aby ta usługa pojawiła się również na innych trenach Krakowa –wyjaśnia Adrian Obuchowicz, kierownik Działu Projektowania Przewozów i Analiz Eksploatacyjnych MPK S.A., odpowiedzialny za uruchomienie tele-busa.
– Bardzo cieszy mnie zainteresowanie Dzielnicy XVII autobusem na telefon. Jesteśmy chętni, aby pomóc przy wdrożeniu tej usługi na innych obszarach miasta –dodaje Obuchowicz.
Tele-bus w liczbach:
Tele-bus przewiózł już prawie 21 tys. pasażerów
Każdego miesiąca korzysta z niego ok. 1800 pasażerów. Szczegóły na stronie MPK Kraków: http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?docId=1&newsId=181&templId=6 .