Kraków na autobusowych zakupach. 12 x diesel
17 lutego krakowska firma KrakTransRem – czyli miejska spółka należąca do MPK Kraków – ogłosiła przetarg na dostawę 12 sztuk nowych autobusów miejskich w formie leasingu, co oznacza, że ten zakup jest realizowany ze środków własnych.
Dlaczego MPK kupuje nowe autobusy przez swoją spółkę-córkę? Nie wiemy. Być może przy ogromnych inwestycjach związanych z zakupem 50. elektrycznych autobusów, taki układ jest bardziej opłacalny finansowo. Dowiemy się.
MAXI i MEGA
Przedmiotem zamówienia jest dostawa w formie leasingu finansowego 12 sztuk nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym:
- 3 sztuk autobusów przegubowych klasy MEGA
- 9 sztuk autobusów standardowych klasy MAXI.
Wszystkie pojazdy mają dotrzeć do 6 miesięcy od daty zawarcia umowy do stacje obsługi MPK S.A. w Krakowie. Z kolei umowa leasingowa ma zostać zawarta na okres 96 miesięcy (8 lat).
Autobusy mają być wyprodukowane w 2021 r. i w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych. Kryteria udzielenia zamówienia są następujące:
- Kryterium techniczne / Waga: 25
- Cena - Waga: 75 %
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wymagana finansowe
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości: co najmniej 10 000 000 PLN i wpłacą wadium w wysokości 400 000,00 PLN
Z kolei w zakresie doświadczenia, KrakTransRem wymaga, aby oferenci wykazali, że w okresie ostatnich trzech lat dostarczyli co najmniej 10 autobusów miejskich, w tym 3 autobusy przegubowe.
O tym kto podejdzie do tego zamówienia dowiemy się najszybciej 16 marca, kiedy wyznaczono termin składania ofert.
Przypomnijmy, że w 2021 r. do Krakowa przyjechały już dwa minibusy marki Karsan. W dalszej części roku spodziewana jest realizacja zamówienia 50. przegubowych autobusów elektrycznych marki Solaris .