Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kraków: Autobusy na telefon

infobus
24.04.2007 21:08

Na przystanku Jeżowa przy ul. Rybitwy czeka tylko jedna osoba. Pani Anna spóźniła się na autobus kilka minut. Sprawdzamy na rozkładzie jazdy. Jest sobota, więc na przyjazd kolejnego autobusu musimy czekać jeszcze prawie godzinę. –Trudno. Nie mam innego wyjścia –mówi pani Anna. Zarówno dla niej, jak i dla innych mieszkańców Rybitw mamy dobrą wiadomość. Nie będą już musieli godzinami czekać na rzadko kursujące autobusy. W czerwcu rusza w Krakowie pierwszy w Polsce autobus na telefon, czyli tzw. giętka linia. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne prawie skończyło przygotowania do jej uruchomienia i wkrótce rozpocznie akcję informującą mieszkańców o tym, jak korzystać z nowej usługi. Jak będziemy zamawiać kurs? Wystarczy zadzwonić na specjalnie uruchomiony numer telefonu. Zgłoszenie odbierze jedna z dwóch osób, które od 8 do 20 będą dyżurować w tzw. centrum dowodzenia. Będzie się ono znajdować w zajezdni MPK w Płaszowie. Stąd szczegółowa informacja o tym, gdzie pasażerowie czekają, ilu ich jest i gdzie chcą dojechać, będzie przekazywana kierowcom. A ci będą już czekać na jednym z trzech parkingów zlokalizowanych w Rybitwach i po kilku minutach będą w stanie dotrzeć do zamawiających kurs.Projekt ma jeden cel: poprawić komunikację tam, gdzie autobusy kursują rzadko, a tym samym zachęcić pasażerów do przesiadania się z samochodów osobowych do transportu zbiorowego. MPK zdecydowało, że autobus na telefon będzie służył mieszkańcom Rybitw. –Wyznaczyliśmy już miejsca przystanków i parkingów dla autobusów obsługujących giętką linię. Czekamy jeszcze na dostarczenie z Genui programu, który będzie system obsługiwał. Wkrótce do Włoch wysyłamy także dwóch naszych pracowników na specjalistyczne szkolenie –informuje Bożena Pękala, rzeczniczka MPK.