Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koszalińskie testy Crossway”a 10.8LE

infobus
18.02.2016 15:30

Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie testuje IvecoCrosswaya 10.8LE. Pojazd został udostępniony spółce przez polskiego dealeramarki, czyli ABP Bus&Coach ze Słupska.

Pojazdy tego typu są już eksploatowane przez kilkupolskich przewoźników. To m.in. Warbus, Arriva, PKS Południe oraz Grupa Irex.Producent autobusów z tej serii chwali je jako uniwersalne i dobry substytut wpewnych okolicznościach standardowych autobusów. Dodatkowo zastosowanie kilkurozwiązań charakterystycznych dla pojazdów Low Entry powoduje obniżenie cenyzakupu.

Egzemplarz, który jest sprawdzany w Koszalinie jestwyposażony w silnik Iveco Tector 7. Jednostka pojemności 6,7 l osiąga moc 210kW oraz spełnia normę EURO6. Jest ona zblokowana z mechaniczną, sześciobiegowąskrzynią biegów ZF. Pojazd jest klimatyzowany, natomiast naturalna wentylacjajest możliwa dzięki czterem uchylnym oknom.

Autobus umożliwia podróż pasażerom 85. 28 osób możeliczyć na przejażdżkę na miejscu siedzącym. Cztery fotele to tak zwane „półtoraki”.Pojazd nie posiada ani jednego miejsca dostępnego z niskiej podłogi.

Jak tłumaczy MZK testy mają pomóc w sprawdzeniutaboru, który byłby dedykowany do obsługi połączeń cieszących się mniejsząpopularnością. Przewoźnik stawia także na koszty. Jak twierdzi pojazdy niskowejściowesą tańsze o ok. 25 % w porównaniu z ich w pełni niskopodłogowymiodpowiednikami. Do tego zaznacza, że klasyczne mosty napędowe są bardziejniezawodne niż przekładnie portalowe.

Czy zatem koszalińskie testy Iveco przekują się napostępowanie zakupowe? Na chwilę obecną brak jednoznacznych deklaracjiprzewoźnika.