Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kortrijk 2013: Van Hool z DAF-em w Euro 6

infobus
28.10.2013 20:39
Podczas 22. edycji targów w Kortrijk, gospodarz imprezy, belgijska marka Van Hool pokazała pełną gamę swoich autobusów z silnikami Euro 6 oraz pierwszego elektrobusa –Van Hool A308E w barwach firmy De Lijn. Podczas konferencji prasowej Filip Van Hool, dyrektor generalny Van Hool NV podkreślił, że niezależny producent działa już na autobusowym rynku od 65 lat. Ostatnie inwestycje firmy oraz liczba realizowalnych projektów wskazuje na to, że marka w przyszłości odegra czołowa rolę i to zarówno w europejskim, jak i amerykańskim przemyśle. Warto tutaj podkreślić, że Van Hool zatrudnia łącznie prawie 4000 osób i systematycznie zwiększa liczbę swoich pracowników. Jest to m.in. związane z realizacją dwóch projektów inwestycyjnych:
– uruchomieniem w listopadzie br. w fabryce w Teksasie nowego autobusu podmiejskiego z serii CX, przeznaczonego na rynek północnoamerykański. Do tej pory Van Hool sprzedał w Stanach 725 szt. autobusów, w tym 125 szt. TX45 i 600 szt. CX45;
– startem nowego zakładu produkcji autobusów Van Hool w Skopje w Macedonii, którego bramy, 17 października br., opuścił pierwszy pojazd. Ta inwestycja o wartości 20 mln EUR stworzyła ok 400-500 nowych miejsc pracy, a roczna zakładana produkcja to ok. 400 szt. autobusów –w zdecydowanej większości z przeznaczeniem na rynki Europy Wschodniej i Bliskiego Wschodu. –„Jestem szczególnie dumny z zespołu Van Hool, który przeprowadził tę operację w wyznaczonym czasie i przede wszystkim w ramach przyznanego budżetu –podkreślił Filip Van Hool. –Nasz drugi zakład w Europie –obok macierzystej fabryki w Koningshooikt–sprawia, że ​​Van Hool ma najsilniejszą pozycję na rynku niż kiedykolwiek do tej pory.”
Van Hool TX27 AstromegaVan Hool TX16AstronVan Hool TX16 AlicronVan Hool TX15 Acron
Podczas targów w Kortrijk Van Hool przedstawił swoją szeroką ofertę autokarów bazujących na serii TX,która została wprowadzona do oferty w 2011 r. Od tamtej pory belgijski producent sprzedał 800 szt. autokarów do klientów w kraju i za granicą, z czego 200 szt. trafiło na rynek brytyjski. W tym roku wszystkie pojazdy z gamy TX zostały już wyposażone w przyjazne dla środowiska silniki Euro6. Decyzja o wyborze dostawcy jednostek napędowych pozostaje bez zmian –to amerykańska firma Paccar (DAF), która w zakresie najnowszych norm proponuje dwa silniki MX-11 i MX-13.
fot. 5. fot. 6. Van Hool A308
Van Hool TX17 AcronVan Hool A308Exqui.City dla MalmöExqui.City dla Malmö
Van Hool cały czas pełni rolę jednego z pionierów zupełnie nowych rozwiązań w zakresie transportu miejskiego. Potwierdzeniem tego była obecność na Busworld wyjątkowego modelu Exqui.Cityo długości 24 m. Ten ”tram-bus”, łączący w sobie pojemność tramwaju i elastyczność autobusu dostępny jest także w standardowej długości 18 m. W ciągu dwóch lat od wprowadzenia tej konstrukcji do oferty Van Hool sprzedał / zakontraktował już aż 92 tego typu multi-funkcjonalne pojazdy, które aktualnie możemy zobaczyć w Parmie, Barcelonie, Metz, Genewa, Luksemburgu i Malmö.
Van Hool TX11 AlicronVan Hool TX21 AltanoVan Hool A330FC na ogniwa paliwowe dla firmy RivieraTrasporti z WłochVan Hool TX16 Astron
W Kortrijk swoją premierę miał także pierwszy elektryczny autobus belgijskiego producenta – A308. Ten miejski midibus o długości 9,5 m i szerokości 2,35 m może być ładowany zarówno poprzez klasyczną wtyczkę, jak i indukcyjnie. Pierwsze trzy takie egzemplarze zostały zamówione przez Brugię, gdzie wejdą do normalnej eksploatacji na wiosnę 2014 r. Belgijski producent nie zapomina także o swoich pierwszych projektach z paliwami alternatywnymi. Aktualnie 22 autobusy na ogniwa paliwowe są eksploatowane na rynku amerykański oraz 5 szt. w Oslo. Kolejne tego typu pojazdy właśnie powstają w zakładzie w Koningshooikt, z czego aż 10 szt. trafi do Aberdeen, 5 szt. do San Remo i 2 szt. do Kolonii. A to nie koniec. W ostatnim miesiącu także flamandzka firma De Lijn, przy finansowym wsparciu rządu, zamówiła5 szt. autobusów na ogniwa paliwowe –najbardziej przyjaznych dla środowiska i jednocześnie najdroższe autobusy miejskie dostępne obecnie na rynku.