Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Na targach Busworld Kortrijk Iveco Bus zaprezentuje odnowioną gamę produktów, wyposażoną w nowe silniki spełniające normę Euro 6, opracowane przez FPT Industrial. Jak twierdzi Iveco Bus – „oszczędzanie paliwa nigdy nie było tak proste”. To efekt zastąpienia dotychczasowych silników Tector i Cursor Euro 5 EEV nowym jednostkom Tector 7 i Cursor 9 Euro 6 o większej pojemności (6,7 zamiast 5,9 litra w przypadku silników Tector oraz 8,7 zamiast 7,8 litra w przypadku silników Cursor). Silniki te rozwijają wyższą moc i moment obrotowy… przy niższym zużyciu paliwa! Inaczej niż w przypadku silnika Cursor 8 w jednostce Cursor 9 Euro 6 układ wtrysku paliwa Common Rail najnowszej generacji jest ukryty pod pokrywą zaworów. Takie rozwiązanie powoduje znaczne zmniejszenie hałasu wewnątrz pojazdu. W celu zapewnienia zgodności z nowymi przepisami normy Euro 6 silniki otrzymały specjalny układ oczyszczania spalin Hi-eSCR (wysoko wydajna selektywna redukcja katalityczna) opatentowany przez FPT Industrial. Technologia ta zapewnia optymalizację procesu spalania w silniku, do którego doprowadzane jest tylko czyste powietrze. Czystość spalin zapewnia wyłącznie proces realizowany dopiero za silnikiem, co oznacza eliminację układu recyrkulacji (EGR). Taka technologia szczególnie dobrze sprawdza się w autobusach i autokarach z silnikiem umieszczonym z tyłu, któremu trudniej zapewnić właściwe chłodzenie, a także w pojazdach eksploatowanych głównie w trakcie jazdy miejskiej, charakteryzującej się niską prędkością i koniecznością częstego zatrzymywania się (EGR wymaga zwiększenia wydajności układu chłodzenia – o co najmniej 30% przy tej samej pojemności silnika). Innowacyjna technologia Hi-eSCR chroniona licznymi patentami stanowi proste rozwiązanie pozwalające ograniczyć emisję zanieczyszczeń zgodnie z postanowieniami normy Euro 6. Hi-eSCR funkcjonuje bez dodatkowych skomplikowanych podzespołów, nie zanieczyszcza chemicznie silnika ani powiązanych z nim układów oraz nie powoduje nadmiernego obciążenia termicznego. Efektem jej zastosowania jest także obniżenie masy i poprawa niezawodności. Do wspomnianych udoskonaleń należy zaliczyć także modernizację i optymalizację przekładni oraz zmniejszenie masy pojazdu skutkujące obniżeniem zużycia paliwa o 5 do 10% w porównaniu z wersjami zgodnymi z normą Euro 5 (w zależności od modelu i specyfiki eksploatacji). Proste rozwiązania oferowane w pojazdach Iveco Bus zgodnych z Euro 6, takie jak technologia Hi-eSCR oraz atrakcyjne innowacje, spotkały się z zainteresowaniem klientów. Dotychczas firma przyjęła już ponad 500 zamówień – ostatnio od szwajcarskiego operatora transportowego Post Auto.
Iveco Urbanway
Urbanway – zupełnie nowy autobus miejski Iveco – teraz dostępny z silnikiem Tector 7 i liczbą miejsc zwiększoną o 10% Autobus Urbanway, zaprezentowany na tegorocznym Kongresie Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Publicznego (UITP) w Genewie z montowanym poprzecznie silnikiem Cursor 9, będzie oferowany z nowym sinikiem Tector 7 w układzie wzdłużnym, który lepiej spełnia zróżnicowane potrzeby eksploatacji w sieciach transportowych. Urbanway z silnikiem Tector 7 o mocy 286 KM jest o ponad 800 kilogramów lżejszy od poprzednika (12-metrowego Citelisa z silnikiem Cursor 8 o mocy 290 KM), co umożliwiło zwiększenie liczby miejsc dla pasażerów o 10. Zupełnie nowa strefa kierowcy została zaprojektowana zgodnie z zasadami EBSF (Europejski Autobus Przyszłości) opracowanymi z inicjatywy UITP, pod kątem jak najlepszej ergonomii oraz maksimum przestrzeni i komfortu.
Crossway –autobus przeznaczony do obsługi tras międzymiastowych jest teraz dostępny w nowej długości 13 metrów. Teraz pełna oferta obejmuje trzy długości (10,8 m, 12 m i 13 m) oraz trzy wersje (niskowejściowa, międzymiastowa oraz kombi, która zastąpiła wersję Arway/Evadys H). W 13-metrowej wersji autobusowej Crossway oferuje miejsca dla 63 pasażerów. To zdaniem Iveco jedyny pojazd na rynku, który ma taką pojemność przy 13 metrach długości. Wprowadzenie silników Euro 6 przyczyniło się także do poprawy komfortu we wnętrzu pojazdu dzięki zmniejszeniu natężenia hałasu o ponad połowę. Crossway Euro 6 to także nowe miejsce pracy kierowcy, który ma teraz więcej przestrzeni (efekt wydłużenia konstrukcji o 10 centymetrów na przednim zwisie) oraz nową deskę rozdzielczą zwrócona pod kątem 65 stopni w kierunku jego fotela.
I Magelys, który pozostaje flagowym modelem marki w segmencie autobusów turystycznych, oferując pasażerom szeroką perspektywę na krajobrazy i ulice miast, przez które prowadzi trasa wycieczki. Elegancka i dynamiczna stylistyka autokaru zachęca do podróży w jego przestronnym wnętrzu i podziwiania panoramicznych widoków, także przez specjalne okna wzdłuż krawędzi dachu. Podobnie jak w przypadku modeli Urbanway i Crossway, wraz z Euro 6 również Magelys stał się lżejszy, a zastosowanie standaryzowanych podzespołów przyczyniło się do optymalizacji kosztów eksploatacyjnych. Magelys z silnikiem Cursor 9 Euro 6 został przystosowany do specyficznych potrzeb klientów, ze szczególnym uwzględnieniem przełożeń tylnego mostu dopasowanych do długodystansowych warunków eksploatacji tych pojazdów. W autokarze zastosowano także rozwiązania ułatwiające wsiadanie, takie jak podnoszona platforma dla pasażerów z ograniczoną sprawnością ruchową, oraz opcje umożliwiające korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym sieć Wi Fi, gniazdka 220V oraz gniazdka USB do podłączenia różnego rodzaju urządzeń oraz monitorów LCD. Dzięki temu model Magelys można elastycznie dostosować do potrzeb różnych grup pasażerów i charakteru podróży.