Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kortrijk 2009 – Setra i modernizacja ComfortClass

infobus
17.11.2009 18:50

Najważniejszym wydarzeniem na stoisku niemieckiej marki była premiera dwóch autokarów z serii ComfortClass 400, czyli modeli S 415 H i S 416 H. Generalnie są to egzemplarze znane z rodziny MultiClass, ale z podwyższoną podłogą (do poziomu 1040 mm) i zwiększonymi bagażnikami podpodłogowymi do pojemności 7,9 m3. Nowe autobusy S 415 H i S 416 H będą oferowane w wersji dwuosiowej w dwóch długościach: 12-metrów i 13-metrów. Nowe konstrukcje to kolejna propozycja autobusów do uniwersalnego zastosowania –przewoźnik może je użytkować zarówno w ramach regularnych przewozów regionalnych (np. od poniedziałku do piątku), a w weekendy do transportu wycieczek turystycznych. Pojemność pasażerska modelu S 416 H –pokazanego w Kortrijk –wynosiła 56 pasażerów. W układzie napedowym zastosowano silnik OM 457 HLA o mocy 260 kW (354 KM) z manualną skrzynią GO 190 i retardrem Voith 115 VR.
setra_s415_gthd__modernizacja_760setra_s416_gthd__modernizacja_760setra_s415_gthd__modernizacja_11_760setra_s415_gthd__modernizacja_10_760Modernizacja ComfortClass
Kolejne nowości –szczególnie ważne dla naszego rynku –to wprowadzone w całej ComfortClass licznych modernizacji. Czyli po zeszłorocznym faceliftingu TopClass`y przyszedł czas na zmiany w ComfortClass. I ta jak policzyli skrupulatnie niemieccy konstruktorze –nowości jest tutaj aż 35. W standardowym wyposażeniu dotyczą one m.in.:
– system Front Collision Guard (FCG) –czyli dodatkowe zabezpieczenia dla kierowcy i pilota przy zderzeniach czołowych;
– nowy zespół przełączników wycieraczek;
– szyba przednia wklejona, bez gumowej uszczelki (podobny zabieg jak w Travego III generacji), co przyczyni się do obniżenia zużycia paliwa i zmniejszenia szumu powietrza;
– czujnik światła i deszczu;
– światła zakrętowe;
– lekko zmienione elementy narożne;
– wprowadzono wielofunkcyjna kierownicę;
– nowa, kolorowa tablica wskaźników kierowcy
– kamera centralnego wejścia
– każda klapa bagażnika ma czujnik, który przekazuje informacje na deskę;
– oświetlenie LED korytarza;
– niezależne zawieszenie trzeciej osi wleczonej (obniżenie ciężaru o 150 kg);
– optymalizacja wagi dachowego systemu klimatyzacji;
– diodowe światła pozycyjne, tablicy rejestracyjnej i obrysowe górne;
– optymalizacja przedniej osi pod względem komfortu jazdy;
– wprowadzono 19-calowych monitorów składanych elektrycznie;
– nowe przewody powietrza VOSS 232;
– nowa generacja Elektroniczny System Hamulcowy (EBS-1C);
– wprowadzenie Elektronicznego Systemu Regulacji Poziomu (ENR).
setra_s415_gthd__modernizacja_2_760setra_s415_gthd__modernizacja_1_760setra_s415_gthd__modernizacja_4_760setra_s415_gthd__modernizacja_3_760
Jako dodatkowe wyposażenie można teraz zamówić m.in. skórzana kierownicę i joystick zmiany biegów, drewniane wykończenie kokpitu, mocniejszy intarder 3 (dla silników LA), wyświetlacz zużycie paliwa, reflektory LED i zautomatyzowaną skrzynię biegów GO 240-8 PowerShift dla wszystkich modeli (oprócz S 419 GT-HD). –„Nowe funkcje wprowadzone rok temu do rodziny TopClass 400 zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów –powiedział Werner Staib, rzecznik Setry. –Dlatego też zdecydowaliśmy się na podobny zabieg w ComfortClass 400. Jest to o tyle dla nas ważne, że ta rodzina pojazdów notuje świetne wyniki na rynku. Tylko w 2008 r. sprzedaż najpopularniejszego modelu S415 GT-HD wyniosła 300 sztuk. To najlepiej sprzedający się autokar Setry i dlatego warto spełniać tutaj wszelkie uwagi klientów.”

setra_s415_gthd__modernizacja_5_760setra_s415_gthd__modernizacja_6_760setra_s415_gthd__modernizacja_7_760setra_s415_gthd__modernizacja_8_760
Poniżej prezentujemy podstawowe dane techniczne wszystkich autobusów Setra, pokazanych na targach w Kortrijk.
– Setra S 431 DT, silnik: OM 502 LA, 370 kW/503 KM (Euro 5), liczba miejsc: 78 + 1 + 1, długość x szerokość x wysokość: 13890 x 2550 x 4000 mm
Setra S 416 HDH, silnik: OM 457 LA, 335 kW/456 KM (Euro 5), liczba miejsc: 40 + 1 + 1, długość x szerokość x wysokość: 13190 x 2550 x 3860 mm;
Setra S 415 GT-HD, silnik: OM 457 LA, 315 kW/428 KM (Euro 5), liczba miejsc: 49 + 2 + 1, długość x szerokość x wysokość: 12200 x 2550 x 3620 mm;
Setra S 416 GT-HD / 3 – silnik: OM 457 LA, 335 kW/456 KM (Euro 5), liczba miejsc: 48 + 2 + 1, długość x szerokość x wysokość: 13020 x 2550 x 3620 mm;
Setra S 415 GT , silnik: OM 457 HLA, 300 kW/408 KM (Euro 5), liczba miejsc: 53 + 2 + 1, długość x szerokość x wysokość: 12200 x 2550 x 3350 mm;
Setra S 416 H , silnik: OM 457 HLA, 260 kW/354 KM (Euro 5), liczba miejsc: 56, długość x szerokość x wysokość: 13040 x 2550 x 3175;
Setra S 417 UL, silnik: OM 457 HLA 300 kW/408 KM (Euro 5), liczba miejsc: 61 + 1 + 1, długość x szerokość x wysokość: 14050 x 2550 x 3175 mm;
Setra S 415 NF, silnik: OM 457 HLA, 220 kW/299 KM (EEV), liczba miejsc siedzących: 40 + 1, długość x szerokość x wysokość: 11950 x 2550 x 3049.
setra_s415_gthd__modernizacja_9_760setra_s416_hdh_760setra_s415_nf_bul_of_the_year_2009_760setra_s415_nf_bul_of_the_year_2009_2_760