Kortrijk 2005 – Hispano

Podczas konferencji prasowej zwołanej podczas targów Busworld w Kortrijk, 24 października 2005 r., prezes zarządu Hispano Carrocera i dyrektor naczelny Tata Motors, Ravi Kant, przedstawił najważniejsze punkty programu strategicznej współpracy pomiędzy obiema firmami. Przypomnijmy, że to porozumienie zostało zawarte w marcu 2005 r. Jak powiedział dyrektor naczelny hinduskiego koncernu Tata Motors, Ravi Kant: – „Te 21% akcji, które przejęliśmy w Hispano Carrocera, to nie jest zwykła inwestycja finansowa, ale mariaż, którego celem jest wzmocnienie pozycji obu firm. Współpraca ma być korzystna dla obu firm. Hispano nadal będzie produkować autobusy i autokary na wskazanych przez klienta podwoziach. Ostatnio zdobyliśmy zamówienie na 800 sztuk autobusów typu Habit na podwoziach IVECO. Gerardo Mugica potwierdził w swoim wystąpieniu, że w styczniu 2006 r. rozpocznie działalność nowa fabryka w Casablance. Tym samym, działalność produkcyjna Hispano Carrocera Maroco przeniesie się z zakładów o powierzchni 7500 m2 do nowych hal o łącznej powierzchni 160 000 m2. Inwestycja ta pochłonie ponad 20 milionów euro i pozwoli zbudować jeden z najnowocześniejszych zakładów tego typu w Afryce Północnej. Łączne zdolności produkcyjne Hispano wzrosną do ok. 4000 sztuk rocznie. Prezentując na targach BusWorld 2005 zrestylizowany model autokaru Divo Touring, Gerardo Mugica w następujących słowach opisał zmiany wprowadzone do autobusu, którego 255. egzemplarz zamówił grecki importer, firma Petros Petropulos. -„Ten pierwszy restyling modelu, wiąże się także z wprowadzenie kilku innowacji technicznych, których celem jest poprawa własności ekonomicznych pojazdu dla przewoźników. Bardzo niski współczynnik oporu powietrza Cx, wynoszący 0,349, znacznie ogranicza zużycie paliwa oraz hałas, zapewniając jednocześnie autobusowi stabilniejsze prowadzenie.” Dodajmy, że pokazany w Kortrijk autokar Hispano Divo Touring bazował na podwoziu Scania K124EB. Ponadto hiszpański producent zaprezentował najnowszą ofertę w dziedzinie transportu pasażerskiego – autobus Habit w wersji niskowejściowej, przeznaczonej do obsługi ruchu podmiejskiego. Rodzina nadwozi autobusowych Habit sprzedana została dotąd w łącznej liczbie ponad 2000 sztuk i można je spotkać nawet w tak odległych krajach, jak Wenezuela, czy Singapur.