Koronawirus u kierowcy. Co robić? Przykład Warszawy

infobus
31.03.2020 09:00

Łącznie29 kierowców i pracowników Ośrodka Szkolenia Kierowców miało kontakt z zarażonymkoronawirusem kierowcą stołecznego ZTM – poinformowała w poniedziałek, 30 marca rzecznikprasowy ratusza Karolina Gałecka.

Wubiegłym tygodniu prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski ujawnił, że u jednego zkierowców Miejskich Zakładów Autobusowych wykryto koronawirusa.

-„Wszyscypracownicy, którzy w ostatnim czasie mieli kontakt z zakażonym kierowcą zostalipoinformowani o konieczności zgłoszenia faktu ewentualnego kontaktu z osobązarażoną do właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej” – zapewniłaGałecka.

Wyjaśniła, że było to 29 osób: 24 kierowców i 5 osób z Ośrodka SzkoleniaKierowców.

Miejskie Zakłady Autobusowe również przekazały informacje ozakażonym do sanepidu.

„To ta instytucja podjęła decyzję o objęciukwarantanną poszczególnych osób oraz wykonania testów na koronawirusa” -wskazała.

Aktualna sytuacja

Gałecka zapytana przez PAP o wpływ absencji chorobowej na funkcjonowanie transportumiejskiego rzecznik podkreśliła, że w poniedziałek „na ulice Warszawy niewyjechały tylko dwie brygady autobusowe i dziewięć tramwajowych”.

Poinformowała, że na przystankach w stolicy pojawiło się więcej pojazdówWarszawskiego Transportu Publicznego niż w ostatnich dniach. Do ruchukierowanych jest maksimum pojazdów.

W poniedziałek, 30 marca, w porannym szczycie, na ulice stolicy wyjechało1467 autobusów, 414 tramwajów, a także pełna obsada pociągów metra (36 pociągówna linii M1 i 15 pociągów na linii M2) oraz Szybkiej Kolei Miejskiej.

-„Racjonalne podejmowanie decyzji jest jednym z najważniejszych elementów walki z epidemią. Dlatego też, wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie, staramy się jak najsprawniej zarządzać Warszawskim Transportem Publicznym – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. – Nasze elastyczne i dostosowywane na bieżąco do sytuacji działania już przynoszą efekty. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu zasobów kadrowych – kierowców, motorniczych i maszynistów – jesteśmy w stanie kierować do ruchu maksimum pojazdów.”

Stolica, podobnie jak inne miasta w Polsce, coraz mocniej odczuwa trudności, związane z rosnącą liczbą absencji wśród kierowców, motorniczych i maszynistów.

Mimo to, Warszawa dostosowała się do znowelizowanego rozporządzenia, wprowadzającego na terenie kraju stan epidemii. Zgodnie z jego zapisami od środy, 25 marca, w środkach transportu może jednocześnie podróżować nie więcej osób niż połowa liczby miejsc siedzących. Ograniczenia te sprawiły, że możliwości przewozowe znacząco spadły. Dla przykładu w przegubowym autobusie marki Solaris może podróżować około 20 osób (w zależności od wersji).