Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Konvekta – nowy klimatyzator KL20E dla miejsca pracy kierowcy

infobus
25.11.2004 09:36

Klimatyzator KL20E został m.in. zabudowany w autobusach Urbino 12 II generacjiKlimatyzator KL20EKlimatyzator KL20E - wymiary

Mimo zimowej aury za oknami – my już myślimy o lecie i prezentujemy najnowszy produkt firmy Konvekta, który zapewni odpowiednią temperaturę kierowcom autobusów podczas upalnych dni. W tym roku niemiecki producent, reprezentowany w Polsce przez częstochowską firmę Drabpol, wprowadził na rynek swój najnowszy produkt w zakresie klimatyzacji miejsca pracy kierowcy, który jest oferowany w dwóch wersjach: KL20E i KL20KDE. Pierwszy z nich to klimatyzator dachowy kompaktowy, czyli mówiąc ogólnie wszystkie elementy znajdują się na dachu wraz z jednostką napędową 24V, a nadmuch zimnego powietrza jest z góry poprzez płytę rozprowadzenia powietrza. Natomiast typ KL20KDE to klimatyzator modułowy – tzn. skraplacz i jednostka napędowa 24V zamontowane są na dachu, ale parownik znajduje się w nagrzewnicy ściany przedniej tzw. „Frontbox”. To wykonanie jest wykorzystywane np. w autobusach, które maja Frontbox z parownikiem klimatyzacji lub kierowca chce nadmuch zimnego powietrza przez dysze na desce rozdzielczej.

Pierwsze zamówienia

Drabpol już zrealizował pierwsze dostawy nowych klimatyzatorów Konvekty na polskim rynku. Ok. 20 klimatyzatorów KL20E i KL20KDE (jeszcze z obudową starszego typu) zostało zabudowanych już w autobusach Solaris Bus & Coach – w modelach Urbino 12 oraz w trolejbusach: Trollino 12 i Trollino 18. Ponadto premierowy model Urbino 12 III generacji został również wyposażony w klimatyzator KL20E z obudową w starym wykonaniu, pomalowaną na czarny kolor. Zdaniem przedstawiciela firmy Drabpol, Piotra Grabnego, k limatyzatorami Konvekta KL20E dla miejsca pracy interesuje się m.in. Jelcz, Solbus i MAN. Obecnie Drabpol przeprowadza intensywną akcję promocyjną nowego produktu – wysyłając do producentów autobusów i przedsiębiorstw komunikacji miejskiej informacje na jego temat oraz odpowiednia dokumentację techniczną. O jej efektywności będziemy mogli przekonać się w przyszłym roku.

Podstawowe dane techniczne

Nowy klimatyzator Konvekty montowany jest na dachu autobusu nad miejscem kierowcy. Przeznaczony jest do wszystkich powszechnie znanych typów autobusów, zarówno jako wyposażenie fabryczne, jak też jako doposażenie. Dzięki wydajności chłodniczej 3.500 W i 3 -stopniowemu nadmuchowi powietrza do 700m3/h urządzenie zapewnia odpowiednią temperaturę podczas upalnych dni. Warto dodać, że klimatyzator KL20E napełniony jest fabrycznie czynnikiem chłodniczym R134a, dzięki czemu jego montaż jest bezproblemowe i wymaga tylko podłączenie elektryki (napęd przez bezszczotkowy silnik 24V). Równie łatwy jest montaż modelu KL20KDE (skraplacz dachowy z jednostką napędzającą 24V na bazie klimatyzatora KL20E), gdzie nie ma najmniejszego problemu z podłączeniem różnych prawników (Frontboxy). W obu wersjach jako opcję można zastosować dodatkowo elektroniczny regulator temperatury. Ważna zaletą klimatyzatorów jest niska wysokość zabudowy dachowej wynosząca tylko 180 mm. Więcej informacji na temat klimatyzatorów Konvekty można uzyskać na stronie http://www.drabpol.pl lub wysyłać e-mail pod adres [email protected]

Dane techniczne klimatyzatorów Konvekty: KL20E i KL20KDE

Typ

KL20E

KL20KDE

Wydajność chłodnicza (W)

3500

*

Wydajność chłodnicza (kcal/h)

3010

*

Wydajność chłodnicza (BTU/h)

11950

*

Wydajność powietrzna parownika (m3/h)

700

*

Pobór prądu przy 24V (A)

69

63

Czynnik chłodniczy

R134a

R134a

Ciężar (kg)

53

48

* zależnie od wydajności chłodniczej prawnika (Frontboxu) – max. 3500 Wat