Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konstruktorzy roku z Solarisa

infobus
27.11.2007 21:09

Firma Solaris Bus &Coach S.A. zdobyła tytuł Konstruktora Roku za projekt autobusu Solaris Urbino Hybrid z napędem hybrydowym. Fot. Solaris Bus &Coach S.A.

Redakcja magazynu fachowego Design News Polska, przyznała tytuł Konstruktora Roku firmie Solaris Bus &Coach S.A. za projekt autobusu z napędem hybrydowym Solaris Urbino Hybrid. Uroczysta gala wręczenia tytułu Konstruktor Roku odbyła się w ramach Międzynarodowych Targów Technologii i Produkcji PROTECH ’07, zorganizowanych przez Trade Media International Holdings w dniach 21-22 listopada 2007 r. we wrocławskiej Hali Ludowej. Celem polskiej edycji konkursu „Engineer of the Year”, organizowanego przez redakcję Design News Polska, jest promowanie polskiej myśli technicznej, innowacyjnych rozwiązań, a przede wszystkim osób za nie odpowiedzialnych. Redakcja magazynu Design News wyróżnia osoby lub zespoły, których projekty doczekały się wdrożenia, jak również te, które nie przekroczyły fazy prototypu lub dokładnego opracowania. W ocenie projektów brane są pod uwagę takie czynniki, jak: innowacyjność, złożoność projektu, zakres prowadzonych prac oraz znaczenie dla przemysłu. Konstruktorzy Solarisa zostali docenieni za konstrukcję autobusu miejskiego z napędem hybrydowym. Światowa premiera autobusu Solaris Urbino 18 Hybrid miała miejsce w 2006 r. na targach motoryzacyjnych IAA (Internationale Automobilausstellung) w Hanowerze. Polska premiera odbyła się w październiku 2006r. na kieleckich IV Międzynarodowych Targach Lokalnego Transportu Zbiorowego Transexpo, gdzie pojazd zdobył złoty medal targów. Obecnie autobusy hybrydowe marki Solaris, które zużywają od 20% do 30% paliwa mniej niż tradycyjne autobusy, jeżdżą już w Dreźnie, Lipsku i szwajcarskim Lenzburgu. Niebawem kolejne pojazdy hybrydowe produkowane w podpoznańskim Bolechowie pojadą do Bremy i Bochum.