Konkurs Mobilnej Galerii Designu
infobus
01.01.2007 22:24
Konkurs Mobilnej Galerii Designu
Jeszcze dwa miesiące mają studenci i absolwenci szkół projektowych na nadesłanie swoich prac na konkurs organizowany przez Mobilną Galerię Desidnu. Konkurs nieco nietypowy, z tego względu, iż ma to być projekt nadruku na autobusie bądź tramwaju. Temat: „Anti-traffic”. Ogłoszenie wyników planowane jest we maju tego roku. Poniżej prezentujemy nieco bliżej ten projekt.
Założenia
Podstawowym celem przyświecającym organizatorom konkursu jest chęć zaprezentowania prac młodych autorów, obrazującą typowe dla każdego z nich cechy warsztatowe i kreacyjne. Jego nietypowość polega na tym, iż nadesłane projekty zostaną wykorzystane do nadruku na autobusach i tramwajach. Wiodącym tematem jest prezentacja mobilnej galerii współczesnego designu. Po ocznej prezentacji w publicznej przestrzeni dokumentacja wraz z nadesłanymi pracami zostanie pokazana na wystawie w cieszyńskim Śląskim Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości. Odbiorcami projektu mają być użytkownicy transportu publicznego w największych polskich miastach –Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi, Krakowie i Poznaniu –ich mieszkańcy (w róznym wieku), turyści, ale przede wszystkim jednak ludzie, którzy nie chodzą do galerii i na wykłady poświęcone sztuce i designowi. Na załączonych zdjęciach można zobaczyć pierwsze realizacje londyńskich designerów: Adama Browna – „Wsiądź do tramwaju”w Katowicach oraz Anne Odling-Smee 'Miasta guzików’ w Krakowie.
Projekt jest otwarty na indywidualne podejście, prezentujące autorskie, nowatorskie idee i formy graficzne. Autobusy i tramwaje mogą być potraktowane nie tylko jako nośnik reklamy, ale również jako podłoże dla działania będącego autorską wypowiedzią. Oprócz pracy umieszczonej na zewnątrz pojazdu, w jego wnętrzu zawiśnie poster z informacją o autorze i jego notą biograficzną.
Temat: „Anti-traffic”
Celem tegorocznego Konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu na temat:
„Anti-traffic”. Projekt ma charakter edukacyjno-promocyjny i pragnie –w założeniu –popularyzować lepszy styl życia, idee proekologiczne, w oparciu o nowoczesny design, dobry warsztat i oryginalną myśl młodego projektanta.
Organizator
Organizatorem konkursu jest agencja Business Consulting, specjalizująca się w ruchomej reklamie, umieszczanej bezpośrednio na pojazdach komunikacji miejskiej. PoprzezMobilną Galerię Designupragnie ona pokazać szerszej publiczności osobowości i przykłady działań związanych z najlepszym współczesnym designem. W ten sposób można bowiem, zdaniem organizatorów, uwolnić i odblokować młode talenty, dając im możliwość pokazania się i wypromowania.
Zasady ekspozycji
Przedstawiany projekt jest realizacją typu non-profit. Całkowite koszty przedsięwzięcia ponosi agencja Business Consulting, autorzy dobrowolnie odpowiadają na zaproszenie, przedstawiając przygotowana przez siebie pracę. Szczegóły na temat akcji można znaleźć na stronie internetowej http://www.buscon.com.pl .
Nie pozostaje nam zatem nic innego jak zachęcić naszych czytelników do uważnego obserwowania pojazdów komunikacji miejskiej w swoich miastach. Już niebawem bowiem na którymś z nich pojawi się zapewne jeden z projektów przesłanych na konkurs Mobilnej Galerii Design.