Konferencja e-Bus: Prąd od Magnety [FILM]
Spotkanie pod hasłem „e-Bus” w Ministerstwie Rozwoju było także okazją do konferencyjnego debiutu nowej spółki Grupoy Tauron o nazwie Tauron Magneta, która ma m.in. zająć się e-rozwiązaniami dla miejskiego transportu.
Na konferencji wstępną strategię spółki przedstawił Cezary Lejkowski, prezes Magenta Grupa Tauron Sp. z o.o. Wystąpienie szefa Magnety miało przede wszystkim wywołać dyskusję w dwóch kwestiach:
-
czy bateria ? która stanowi największy koszt elektrobusu ? musi być na pewno własnością przewoźnika?
-
i podzieleniu strategii dostawcy energii ze względu na wielkość miasta.
W przypadku dużych miast Magneta widzi następujące punkty:
-
Dostawa stacji szybkiej wymiany baterii dla kilkudziesięciu autobusów miejskich, gdzie w opcji baterie są w leasingu lub wynajmie;
-
Infrastruktura do ładowania jest pierwszym krokiem do integralnej większej infrastruktury dla pojazdów elektrycznych
-
Dostawa autobusów z wymiennym systemem baterii;
-
Niewielka modernizacja infrastruktury obecnej;
Natomiast w przypadku mniejszych miast mamy taką strategię:
-
dostawa ładowarek stacjonarnych dla autobusów;
-
dostawa autobusów ze stacjonarną baterią;
-
udowa zatoczek i punktów do ładowania autobusów na pętlach;
-
i/lub budowa miejsc do doładowywania na przystankach;
Podobnie jak w pierwszym modelu: opcją jest leasing lub wynajem baterii oraz infrastruktura do ładowania autobusów to pierwszy krok do integralnej większej infrastruktury dla wszystkich pojazdów elektrycznych.
Przypomnijmy na koniec, że Grupa Tauron to największym w kraju dystrybutorem energii elektrycznej ? spółki z tej grupy sprzedają energię do ponad 5,3 mln odbiorców końcowych. Grupa kontroluje ok. 20 proc. polskich zasobów energetycznego węgla kamiennego, jest drugim co do wielkości wytwórcą energii elektrycznej w kraju.
Zapraszamy na film z wystąpieniem Cezarego Lejkowskiego, prezesa Magenta Grupa Tauron
{https://www.youtube.com/watch?v=tKkGcc06SSM}
„