Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Komunikacja Beskidzka z umową na cztery Urbino 10,5

infobus
28.01.2023 19:06

27 stycznia Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny podpisała umowę z Solaris Bus & Coach na dostawę nowych czterech autobusów Urbino10,5.

Kontrakt opiewa na 5.628.480 zł brutto, z czego 4 mln złotych pochodzą z rządowego programu Polski Ład, a pozostała kwota uzupełniona została przez samorządy należące do BZPG. Termin realizacji zadania to 24 września 2023 roku. O tym zamówieniu pisaliśmy już w InfoBusie wcześniej.

Cztery MIDI

Celem projektu jest poprawa komfortu mieszkańców oraz zwiększenie dostępność komunikacyjnej na obszarach powiatu oraz gmin, które utworzyły Beskidzki Związek Powiatowo-Gminny. Mając na uwadze charakter komunikacji publicznej na obszarze związku powiatowo-gminnego, a także rosnące oczekiwania pasażerów w zakresie podnoszenia jakości oferowanych usług, koniecznym staje się sukcesywna wymiana aktualnego taboru jakim oferowane są usługi. Tabor w dużej mierze stanowią pojazdy ponad 10-letnie, wysokowejściowe, bez klimatyzacji oraz pojazdy, których szczególnie wymiary w wielu przypadkach powodują utrudnienia na wąskich i krętych drogach gminnych, w tym w rejonach podgórskich.

-„W ramach projektu oczekujemy dostawy fabrycznie nowych 4 sztuk autobusów typu midi, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, ekologicznych spełniających normy emisji spalin na poziomie EURO 6, zasilanych ON – powiedział Radosław Ostałkiewicz z Beskidzkiego Związku Powiatowo-Gminnego i dodał :

„Starając się poprawić komfort podróży oraz sprostać wymaganiom w zakresie ochrony środowiska, a także w celu dywersyfikacji środków transportu pod względem źródła zasilania, zdecydowaliśmy się na zakup 4 sztuk fabrycznie nowych autobusów typu midi, które przyczynią się do poprawy komfortu podróży pasażerom, ochrony środowiska naturalnego oraz będą mogły dotrzeć do miejsc, w których obecnie świadczenie komunikacji publicznej było utrudnione przyczyniając się tym samym na zmniejszenie wykluczenia komunikacyjnego oraz zwiększenia liczby pasażerów.”

BESKIDZKI STANDARD

Najnowsze beskidzkie autobusy mają mieć długość od 10,1 m do 10,8 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich, bez stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu, pomiędzy przednimi drzwiami a środkowymi drzwiami. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-0. Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 200 kW. Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy.

Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji 3 podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel pneumatyczny z regulacją i zagłówkiem, z pasem bezpieczeństwa, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, uchwyt na telefon typu smartfon, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem punktowym LED.

System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz dwie wewnętrzne tablice LCD.