Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Komorniki anulują przetarg na autobus hybrydowy. Brak ofert

infobus
25.11.2022 14:31

25 listopada Gmina Komorniki unieważniła przetarg na zakup jednego autobusu hybrydowego.

Powód? Brak ofert. Poszukiwany pojazd miał zasilić tabor Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Komorniki. O wymaganiach formalnych ogłoszonego w tym przedmiocie przetargu pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Nowa hybryda miała być dostarczona do zamawiającego w ciągu 240 dni od zawarcia umowy z producentem.

Co chciały Komorniki?

Przy braku kryteriów technicznych i liberalnych zapisach SWZ stawialiśmy, że Komorniki otrzymają przynajmniej jedną ofertę, ale się pomyliliśmy. Czekamy zatem na powtórkę, licząc, że ktoś pochyli się nad wielkopolską gmina.

Przypomnijmy, że zamawiający przewidział trzy kryteria oceny ofert: cenę – 60 pkt, okres gwarancji na autobus – 36 miesięcy – 20 pkt, ekologia – tj. najniższe zużycie paliwa, energii oraz najniższa emisja dwutlenku węgla – 20 pkt.

Hybryda dla Komornik ma mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość max. 3,15 m oraz niską podłogę bez stopni poprzecznych. Jednostką napędową hybrydy będzie silnik Diesla o mocy powyżej 200 kW, spełniający normę spalania Euro 6. Napęd hybrydowy ma redukować zanieczyszczenie i hałas. Akumulacja energii elektrycznej może pochodzić z rekuperacji oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnie lub niezależnie od siebie. Magazyn energii musi być zbudowany w oparciu o akumulatory lub superkondensatory lub też inne urządzenia o porównywalnych zdolnościach do magazynowania energii. Wymiana pasażerów będzie odbywała się poprzez 3 pary drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimalnej 1100 mm.

Dla kierowcy przewiedziano kabinę typu zamkniętego, wyposażoną w: fotel z zawieszeniem pneumatycznym z pełną regulacją bezstopniową, schowek z uchylnymi pokrywami, schowek zamykany  na klucz typu „kwadrat” przeznaczony na rzeczy kierowcy, radio, gniazdo USB, podstawkę pod rozkład jazdy z lampką, haczyk na ubranie. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji fotele o budowie modułowej wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu. Przewoźnik chce, aby tablice zewnętrzne były diodowe w kolorze bursztynowym. Z kolei tablice wewnętrzne stanowić będzie panel LCD o przekątnej 38 cali, zamontowany na boku pojazdu oraz tablica typu LED w kolorze czerwonym, przymocowana do sufitu.