Komisja arbitrażowa ukarała BKV Budapeszt za zakup trolejbusów Ganz-Škoda
Węgierska Komisja Arbitrażu Przetargów Państwowych (Közbeszerzési Döntőbizottság) ukarała grzywną w wysokości 1 mln forintów budapeszteńskie zakłady komunikacyjne BKV, ponieważ bez ogłoszenia oficjalnego przetargu podpisały kontrakt z zakładami Ganz Transelektro Komunikacyjna SA na zakup 30 trolejbusów (z opcją +/- 50%). Historia tego kontraktu zaczyna się w styczniu 2004 roku, kiedy BKV ogłosiły przetarg na zakup 30 trolejbusów. Wówczas zostały złożone cztery oferty: segedyńskich zakładów komunikacyjnych Szegedi Közlekedési Kft, Zakładów Ganz-Transelektro Komunikacyjna SA (Ganz-Transelektro Közlekedési Rt), Ikarusbus oraz Škoda Electric s.r.o. Zwycięzcą został Ganz-Transelektro Közlekedési Rt, który w koprodukcji z polskim Solarisem miał do kwietnia 2008 roku dostarczyć wszystkie pojazdy. Ale Ganz-Transelektro w międzyczasie splajtował, o czym pisaliśmy w InfoBusie i przekazał do BKV jedynie 5 trolejbusów. Po upadku producenta, BKV zamiast rozpisać nowy przetarg, nielegalnie wszczęły pertraktacje z firmą Ganz-Škoda, która powstała na gruzach Ganz-Transelektro. Efektem tych negocjacji był kontrakt na dostawę 30. trolejbusów. Jednak tutaj weszła do akcji Komisja Arbitrażowa, która zabroniła BKV dalszych rozmów z firmą Ganz-Škoda, unieważniając zawarty nielegalnie kontrakt i nakazując rozpisanie otwartego przetargu. Jak wiadomo: do spuścizny po Ganz-Transelektro ma również prawa Solaris, który nie dostał jeszcze wynagrodzenia za dostarczone dla BKV karoserie trolejbusowe.