Kolejny tester w MPK Kraśnik. Atak Karsana!

infobus
02.04.2019 13:00

Kolejny autobus testowy zawitał do Kraśnika. Jeszcze przez półtora tygodnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne będzie testować midibus Karsan Atak. Miasto jednak chce iść krok dalej i planuje zakupy nowych autobusów. Na ten rok zaplanowano jeszcze jeden test.

Czas na Atak!
Karsan Atak to już trzeci autobus klasy MIDI, który w ostatnich tygodniach testowany jest w Krańsiku. Wcześniej spółka testowała Isuzu Citibusa i BMC Neocity 8,5. Sprawdziany mają pomóc urzędnikom w podjęciu decyzji o wyborze najlepszej dla miasta opcji.

Midibus Karsana wyróżnia się układem drzwi 1-2-0. Pośrodku pojazdu znajduje się niskopodłogowa platforma. Aby przejść do części tylnej należy pokonać stopień, dlatego model ten klasyfikujemy jako konstrukcję niskowejściową. Pojazd przy długości nadwozia 8,125 m – w wersji standardowej dla polskich miast, czyli z miejscem dla wózka inwalidzkiego – zabiera na swój pokład do 57 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Aż 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi, co uważamy, że jest świetnym wynikiem w tym metrażu.

Pojazd wyposażony jest w fukncję przyklęku nadwozia, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i elektroniczne tablice kierunkowe. Napędza go silniki Iveco Tector 4 Euro 6. Jest on zblokowany z sześciobiegową zautomatyzowaną skrzynią Allison T280R. Karsan od 27 marca przez dwa tygodnie kursować będzie na liniach obsługiwanych przez kraśnickie MPK.

Co dalej?
Na ten rok w Kraśniku planują przeprowadzenie jeszcze jednego testu. Jak poinformował na naszym profilu na Facebook'u Maksym Bratko z kraśnickiego magistratu na jesieni do miasta miałby trafić kolejny tester od Isuzu. Mowa o Novociti Life. Urzędnicy chcą wystąpić także do producentów zabudów w celu przetestowania pojazdów klasy MINI na bazie Mercedesa-Sprintera. Naturalnie w wersji miejskiej.

Plan zakłada, że odnowa taboru prowadzona będzie stopniowo poprzez zakupy kilku sztuk rocznie. Początkowo oparta będzie także o pojazdy z rynku wtórnego, które pozwolą na uzupełnienie luk w taborze, które powstaną po wycofaniu najbardziej wyeksploatowanego pojazdu MPK- MAN-a NM222 z 1997 roku oraz ośmioletniego Autosana Sancity 9LE, który został przez MPK wystawiony na sprzedaż.