Kolejny niezwykły autobus Mercedesa we flocie Spillmanna
Niemiecka firma autobusowa Spillmann - słynąca z bardzo oryginalnego taboru - zamówiła kolejny niezwykły autobus.
To hybryda Mercedes-Benz Citaro, który swoim wyglądem przypomina o 50. rocznicy partnerstwa miast bliźniaczych Bietigheim-Bissingen. Do tego pojazd jest jednocześnie ambasadorem Japonii, USA, Anglii, Francji i Węgier.
Koncepcja projektowa
Podobnie jak inne pojazdy tematyczne we flocie Spillmann, hybrydowe Citaro ma stylistykę MetroStyle i srebrne barwy. Do tego po bokach pojazdu mamby stylizowany globus, przedstawiający położenie bliźniaczych miast.
-„W lokalnym transporcie publicznym nie tylko przewozimy pasażerów, ale także przekazujemy wiadomości. Autobus to mobilna przestrzeń publiczna, dzięki której możemy podnosić świadomość naszych miast partnerskich wśród pasażerów.” - powiedział Bülent Menekse, dyrektor zarządzający Omnibus Spillmann GmbH
Dlatego także wnętrze pojazdu charakteryzują ciekawe nadruki, pokazujące ludzi i styl życia w krajach partnerskich. Wykładzina podłogowa ma wygląd drewna i harmonizuje ze spokojnym kolorem siedzisk. Duża liczba stacji ładowania USB na poręczach i rzędach siedzeń, a także reflektory sufitowe oparte na diodach LED to kolejne funkcje zwiększające komfort pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pełne wyposażenie
Podobnie jak prawie wszystkie Citaro we flocie Spillmann, autobus ma kompaktowy i mocny moduł hybrydowy, który zmniejsza obciążenie silnika wysokoprężnego podczas ruszania dzięki dodatkowej mocy napędowej silnika elektrycznego o mocy 14 kW. W zależności od zastosowania i topografii, hybrydowy układ napędowy zmniejsza zużycie paliwa nawet o 8,5 procent.
Ponadto nowy autobus miejski Mercedes-Benz jest wyposażony w asystenta skrętu (Side Guard Assist), który pomaga kierowcy w wykonywaniu skrętów w prawo oraz (po raz pierwszy w historii Spillmanna) w system kamer 360 stopni. To cztery kamery, które zapewniają pełny obraz całego otoczenia pojazdu. Wykrywają one przechodniów, rowerzystów i przeszkody w obszarach, które w inny sposób byłyby trudne lub niemożliwe do zobaczenia dla kierowcy. Zwiększa to bezpieczeństwo na drodze i pozwala unikać wypadków. System kamer włącza się automatycznie przy ruszaniu i wyłącza powyżej prędkości powyżej 35 km/h.