Kolejny MAN w MPK Radom. Jako mobilny serwis

12 lipca do bazy MPK Radom przyjechał świetnie wyposażony nowy pojazd pogotowia technicznego. Od firmy Tevor ze Skarżyska-Kamiennej.
To nie tylko potężny holownik, ale także mobilny serwis, który także może zmienić w … pług. Przy okazji poznaliśmy statystyki wyjazdowe pogotowie technicznego w Radomiu – to średnio do ośmiu usterek dziennie, w tym jedna kończy się odholowaniem pojazdu na bazę. Statystycznie.
Uniwersalny lew
Najnowszy serwisowy nabytek MPK Radom to czteroosiowy pojazd na bazie MAN TGS 41.440 z zabudową Tevor, która zdominowała rynek pojazdów specjalistycznych kupowanych przez miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne w Polsce.
-„To samowystarczalny, samojezdny warsztat, najnowocześniejszy w Polsce – powiedział „Gazecie Wyborczej” Krzysztof Zalibowski, prezes MPK Radom. - Jego wartość to 1,6 mln zł. My kupiliśmy go za 15 proc. tej kwoty dzięki unijnemu dofinansowaniu.
Wyposażenie pojazdu to m.in.:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- dwa systemy holowania (sztywny hol / widelec)
- dwie wyciągarki
- zestawy elektronarzędzi,
- agregat prądotwórczy
- sprężarka,
- słupki do oznaczania miejsca kolizji czy wypadku,
- własne oświetlenie pola pracy.
Jak holować elektrobusy?
Co ważne przy przejściu na zielony tabor – mobilny serwis posiada także przenośna ładowarkę do ładowania baterii autobusu elektrycznego. I kilka słów o holowaniu elektryków.
-„Jeśli holowany będzie musiał być autobus elektryczny, to na krótkim odcinku będzie prowadzony za przednie koła, ale jeśli będzie trzeba go sprowadzić z drugiej części miasta, to będzie holowany za tylny most, tyłem do kierunku jazdy. Chodzi o to, by nie uszkodzić silnika – poinformował Robert Olszewski, kierownik działu napraw i kontroli pojazdów w MPK Radom.