Kolejny kontrakt Mercedesa na eCitaro. 16 e-busów dla Hamburga
Mercedes dopisuje sobie do swoje portfolio kolejne zamówienie na elektrobusy. Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) zamawia 16 eCitaro. Ja podkreśla producent będą to innowacyjne wizualnie i technicznie pojazdy.
VHH zamówiło 16 sztuk w pełni elektrycznych „gwiazd”. Przewiduje się, że „elektryki” zostaną dostarczone pod koniec 2019 r. To wyraz tego, że Hamburg pokłada duże nadzieje w bezemisyjnych autobusach miejskich. VHH zdecydowało się na zakup 16 eCitaro. Będą one się charakteryzowały szeregiem dedykowanych rozwiązań.
Po raz pierwszy eCitaro zostały zaoferowane w tak pojemej wersji. Hamburskie „gwiazdy” będą wyposażone w pakiet łącznie dwunastu akumulatorów o całkowitej pojemności 292 kWh. Ma to dać duży zasięg na jednym ładowaniu, nawet w trudnych warunkach wynoszący około 170 km zgodnie z SORT2. W idealnych warunkach zasięg może wynosić nawet około 280 km. Autobusy będą napędzane elektryczną osią napędową ZF AVE130, która wyposażona będzie w dwa silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW i 485 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Atrakcyjny wizualnie
Przeszklone segmenty ściany bocznej wokół obszaru między osiami nadadzą przestrzeni pasażerskiej eCitaro jeszcze bardziej przejrzysty wygląd, który będzie jednym z wyróżników hamburskich Mercedesów. Dodatkowo duża wydzielona przestrzeń naprzeciwko drugich drzwi zapewni dużo miejsca dla wózków inwalidzkich, wózków dziecięcych i pasażerów stojących. Co więcej, trzy pary dwuskrzydłowych drzwi zapewnią szybką wymianę pasażerów na przystankach. Porty USB do ładowania smartfonów, nowy wzór tapicerki foteli opracowany dla autobusów elektrycznych oraz wykładzina podłogowa o wyglądzie drewna dodatkowo wpłyną na oryginalny wystrój przestrzeni pasażerskiej.
Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein: łączymy Hamburg z okolicą
VHH wykorzystuje ponad 500 autobusów do obsługi połączeń między Hamburgiem i miejscowościami położonymi w jego aglomeracji. Flota firmy w większości opiera się na Mercedesach. W ciągu roku VHH przewozi ponad 100 mln pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Od 2020 roku przewoźnik chce kupować wyłącznie autobusy elektryczne, które będzie kierował na linie wewnątrz Hamburga. Aby przygotować się do tego zajezdnia w Bergedorf stała się pierwszą z dwunastu baz VHH, która została przystosowana do obsługi technicznej, ładowania i garażowania elektrobusów.
„