Kolejny autobusowy upadek: PKS Gniezno
Spółka PKS w Gnieźnie w upadłości poinformowała, że od 1 maja zostaje całkowicie zawieszona regularna komunikacja autobusowa, wynikająca z dotychczasowego rozkładu jazdy. W poprzednich miesiącach przewoźnik sukcesywnie ograniczał liczbę realizowanych kursów.
PKS Gniezno zawiesza regularną komunikację autobusową. Spółka jednocześnie poinformowała, że zmiana nie dotyczy linii realizowanych na podstawie obowiązujących umów na przewóz dzieci i pracowników.
Także w poprzednich miesiącach PKS Gniezno sukcesywnie ograniczał liczbę realizowanych kursów – w marcu likwidacji uległo kilkanaście kursów w powiecie gnieźnieńskim i wrzesińskim, kilka innych zostało skróconych. W styczniu regularna komunikacja została wstrzymana na czas ferii zimowych.
Prezes spółki Tomasz Zieliński informował w ostatnich dniach lokalne media, że na decyzję o całkowitym zawieszeniu kursów wpływ miał m.in. odnotowany w ostatnim czasie 50-procentowy spadek przychodów. Na mniejszą liczbę sprzedanych biletów wpłynął m.in. kwietniowy strajk nauczycieli, który spowodował, że uczniowie nie dojeżdżali do szkół.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gnieźnie Sp. z o.o. jako samodzielne przedsiębiorstwo państwowe działa od 1990 roku. Spółka obsługiwała przewozy na terenie powiatów gnieźnieńskiego i wrzesińskiego, zapewniała połączenia m.in. do Poznania, Bydgoszczy, Kalisza i Konina.
Firma ma swoją siedzibę w Gnieźnie przy ul. Kolejowej 2 oraz placówkę terenową we Wrześni przy ul. Kolejowej 13. Zatrudnienie do tej pory wynosiło blisko 130 pracowników
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PKS-owa historia
Publiczny transport samochodowy na terenie Polski rozpoczął działalność po II wojnie światowej poprzez utworzenie samodzielnej jednostki pod nazwą „Państwowa Komunikacja Samochodowa”, która otrzymała osobowość prawną w 1948 roku, a dwa lata później połączono ją z przedsiębiorstwem spółdzielczym „Spedytor”.
Ekspozytura PKS w Gnieźnie miała swoją siedzibę w Gnieźnie przy ul. Witkowskiej 9/11 i podporządkowana była przedsiębiorstwu państwowemu o nazwie Państwowa Komunikacja Samochodowa Okręgu Poznańskiego z siedzibą w Poznaniu. Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa było wykonywanie na obszarze województwa publicznego transportu drogowego osób i ładunków pojazdami samochodowymi, spedycji oraz wszelkich innych czynności związanych z transportem osób i ładunków oraz spedycji.
W październiku 1976 roku przedsiębiorstwo przeniosło się do nowego obiektu mieszczącego się przy ul. Kolejowej 2 w Gnieźnie. W takiej strukturze firma działała do chwili wydania zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w 1990 roku w sprawie podziału przedsiębiorstw państwowych komunikacji samochodowej.
„