Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne węgierskie miasto zamawia elektrobusy. Pecs

infobus
01.06.2016 11:35

Pecs – piąte co do wielkości miasto Węgier ? ogłosiło wyniki przetargu na zakup 24 szt. niskopodłogowych autobusów elektrycznych klasy MIDI. Niespodzianek nie było. Kontrakt wygrała węgierska firma Mabi-Bus Kft, czyli podobnie jak w zeszłym roku w Budapeszcie.

Przypomnijmy, że w stolicy Węgier pierwsze autobusy elektryczne ? z 20 zamówionych egzemplarzy C68E Modulo – rozpoczęły obsługę linii na Zamek Królewski w kwietniu br. O tym kontrakcie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Czas na Pecs

Umowa ramowa zawarta przez Pecs z Mabi-Bus Kft. obejmuje dostawę 24 szt. nowych, niskopodłogowych autobusów z napędem elektrycznym klasy MIDI z opcją dalszych zakupów w wysokości 25% wielkości pierwotnego zamówienia. Całkowita wartość zamówienia (bez VAT) wyniosła 3 535 380 000.00 HUF. Przetarg podzielona na 3 zadania, co pokazuje, że zamawiający czekał jeszcze na inne propozycje. Natomiast dniu składania ofert, we wszystkich zadaniach wpłynęła tylko jedna propozycja ? marki Mabi-Bus Kft., która tym samym wygrała całą pulę z modelami C68 Medio i C88 Optimo. Po kolei jednak:

Część 1 dotyczyła zakupu 8 sztuk + 25% nowych, niskopodłogowych midibusów tylko z napędem elektrycznym:

– Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich: 1,

– Minimalna długość: 7700 mm,

– Maksymalna długość: 8700 mm.

– Szerokość maks. 2550 mm,

– Wysokość max. 3300 mm,

– Całkowita waga max: 12 500 kg,.

– Liczba miejsc siedzących (bez kierowcy): co najmniej 14 ,

– Pojemność pasażera (4 osoby / m2): co najmniej 33 osoby.

Początkowa szacunkowa wartość zamówienia wyniosła: 1 333 333 328,00 HUF, a końcowa: 1164000 000,00 HUF.

Część 2 dotyczyła zakupu 4 sztuk + 25% nowych niskopodłogowych midibusów tylko z napędem elektrycznym:

– Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich: 1,

– Minimalna długość: 7700 mm,

– Maksymalna długość: 8700 mm.

– Szerokość maks. 2550 mm,

– Wysokość max. 3300 mm,

– Całkowita waga max: 12 500 kg,.

– Liczba miejsc siedzących (bez kierowcy): co najmniej 14 ,

– Pojemność pasażera (4 osoby / m2): co najmniej 33 osoby.

Początkowa szacunkowa wartość zamówienia wyniosła: 666 666 664,00 HUF, a końcowa: 582 000 000,00 HUF

Część 3 dotyczyła zakup 12 sztuk + 25% nowych niskopodłogowych midibusów tylko z napędem elektrycznym:

– Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich: 1

– Długość min. 9000 mm

– Maksymalna długość: 10 500 mm,

– Szerokość max. 2550 mm,

– Wysokość max. 3200 mm,

– Całkowita waga max: 16 000 kg.

– Liczba miejsc siedzących (bez kierowcy): co najmniej 19,

– Pojemność pasażerska (4 osoby / m2): co najmniej 40 osoby,

Początkowa szacunkowa wartość zamówienia wyniosła: 1999999 992,00 HUF, a końcowa: 1789380 000,00 HUF.

Z Ikarusa w Mabi

Przypomnijmy, że marka Mabi-Bus należy do firmy Evopro Systems Engineering Kft. i ma w swojej ofercie także standardowe i przegubowe konstrukcje – znane do tej pory marką ARC-Ikarus (np. przegubowy model V187). Według węgierskiego portalu magyarbusz.info, aktualnie nazewnictwo w ramach marki MABI-BUS Kft zostało na szczęście już ujednolicone i wszystkie modele nazywają się teraz Modulo, które w zakresie pojazdów elektrycznych możemy podzielić na trzy podstawowe typy:

  • Modulo C 48 E (Minimo) – autobus miejski z napędem elektrycznym o długości 6,5 m;

  • Modulo C 68 E (Medio) – autobus miejski z napędem elektrycznym o długości 7,9 m;

  • Modulo C 88 E (Optimo) – autobus miejski z napędem elektrycznym o długości 9,4 m.