Kolejne Urbino 10 we Włocławku
Do MPK Włocławek dotarły już dwa Solarisy Urbino 10,które spółka zamówiła na początku roku. W porównaniu z poprzednimdziesięciometrowymi „jamniki” różnią się dosłownie detalami. Chodzijedynie aranżację wnętrza oraz silnik, który spełnia normę EURO6.
O warunkach zamówienia pisaliśmy na początku grudniaubiegłego roku. MPK otrzymało jedną ofertę. Przedstawił ją Solaris. 23 grudniaspółka podjęła decyzję o akceptacji propozycji producenta z Bolechowa. Opiewałaona na niespełna 2,08 mln zł brutto. Autobusy miały pojawić się we Włocławku wciągu maksymalnie 18 tygodni od podpisania umowy. Od środy pojazdy są już wposiadaniu spółki.
Są to pierwsze Urbino 10 w taborze MPK, którespełniają normę EURO6. Są napędzane doskonale wszystkim znanym silnikiemCummins ISB6.7E6 280B. Jednostka napędowa została zblokowana z czterobiegowąautomatyczną skrzynią biegów Voith. Komorę silnika zgodnie z życzeniem klientaSolaris wyposażał w system detekcji i gaszenia pożaru.
Autobusami może podróżować maksymalnie 81 pasażerów, wtym 23 na siedzącą. Sześć miejsc jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście napokład jest możliwe- standard w Urbino 10- dzięki trzem wejściom w układzie1-2-2. Wentylacja naturalna jest możliwa dzięki przesuwnym oknom, co jest weWłocławku nowością. Natomiast standardowo na klimatyzację może liczyć tylko kierowca pojazdu.
System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniachbydgoskiego Pixela. Składa się on z autokomputera Asterix, trzech zewnętrznychtablic PDT oraz wewnętrznego LCD o przekątnej 22,5″. Nie zabrakłonaturalnie głosowych zapowiedzi przystanków oraz zewnętrznego głośnika.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowe włocławskie „jamniki” niewiele różniąsię pod względem wyposażenia w stosunku do wcześniej kupowanych autobusów odproducenta z Bolechowa. Widać zatem, że MPK dalej dosyć ekonomicznie podchodzido wymiany taboru.
„