Kolejne turystyczne Solarisy u Polskiego przewoźnika

infobus
08.05.2007 14:59
Trzy egzemplarze Solarisa Vacanzy o długości trzynastu metrów odebrało jedno z największych polskich przedsiębiorstw turystycznych –Biuro Podróży Itaka z Opola. Itaka jest liderem sprzedaży wycieczek objazdowych na rynku polskim. Firma oferuje wysokiej jakości autokarowe i lotnicze wycieczki objazdowe oraz wakacje czarterowe. Stąd sięgnięcie po autokary z „górnej półki”. Biuro podróży dysponuje siecią ponad 40 salonów firmowych w całym kraju, oraz liczną grupą kilkuset agentów. Podpisanie umowy na dostawę  autokarów Solaria Vacanza miało miejsce podczas ostatnich targów Tour Salon w Poznaniu.
Solaris Vacanza dla BP ItakaSolaris Vacanza dla BP Itaka
Sercem autokarów jest silnik DAF XE 315C o mocy 428 KM, spełniający normę EURO 3. Za przeniesienie napędu odpowiada ośmiobiegowa, manualna, skrzynia biegów ZF 8S180. Osie zastosowane w pojeździe zaczerpnięto od firmy ZF, a dodatkowo przy trzeciej osi zastosowano system odciążający.
Układ hamulcowy wyposażony jest w systemy ABS, ASR i EBS a całość oparta jest na hamulcach tarczowych na wszystkich osiach. Dodatkowo zamontowano intarder hydrauliczny.
Solaris Vacanza dla BP ItakaSolaris Vacanza dla BP Itaka
Miejsce pracy kierowcy jest bardzo przestronne i ergonomiczne. Zamontowany fotel ISRI 6860/875 jest wyposażony w dwa podłokietniki, zagłówek, pas bezpieczeństwa a także posiada pełną regulację i jest podgrzewany co daje kierowcy komfort podczas pracy.
Znaleziono ponadto miejsce na różne schowki, a w centralnym miejscu kokpitu umieszczono kolorowy wyświetlacz VDO znany z modelu Urbino, podający komplet informacji o pracy poszczególnych urządzeń, komunikaty o usterkach, awariach oraz o stanie autobusu (chociażby status drzwi, ciśnienie obwodów pneumatycznych itp.)
Solaris Vacanza dla BP Itaka - wnętrzeSolaris Vacanza dla BP Itaka - stanowisko pracy kierowcy
Zadbano także o komfort podróży i wygodę klientów, korzystających z usług Itaki. Siedzenia pasażerskie do nowych autobusów dostarczyła firma KIEL. Model Avance posiada zagłówki ze skóry licowej, pas bezpieczeństwa, z podnóżkiem i regulację pozioma i pionową, stolik, siatkę, podłokietnik od strony przejścia oraz numerację. Nad głową pasażera zamontowano zamykane półki znane z samolotu a także indywidualne oświetlenie wraz z nawiewem. Aby umilić podróż pasażerom pojazdy wyposażono w system DVD obejmujący odtwarzacz i dwa monitory LCD 15’’. Zamontowano również klimatyzację z możliwością regulacji temperatur pomiędzy przedziałem pasażerskim a miejscem pracy kierowcy.
Solaris Vacanza dla BP Itaka - toaletaSolaris Vacanza dla BP Itaka - wnętrze
Obecnie Itaka posiada sześć autokarów. Łatwo policzyć zatem, że połowa z nich to wozy nowe. Reszta to starsze modele Neoplana i Joneckhere, które najlepiej byłoby wymienić na nowsze modele. Wszystko jednak zależy jak zawsze od możliwości finansowych, a z tym nie zawsze jest łatwo. Trzeba mieć nadzieję że Vacanzy zdadzą egzamin i w niedługim czasie zobaczymy kolejne auta tego modelu we flocie Itaki.