Kolejne trzy Trollino MetroStyle w Salzburgu [FILM]
Salzburgzainwestował ok. 2,4 mln euro w zakup kolejnych nowoczesnych trolejbusów SolarisTrollino 18 z designem MetroStyle. Pojazdy dotarły do austriackiegomiasta 11 listopada br. Warto podkreślić, że w tym mieście autobusy „naszelkach” poruszają się dziękienergii z napowietrzanej sieci zasilanej w 100% ze źródeł odnawialnych.
Najnowsza dostawa to efekt długoterminowej umowy zawartejjeszcze w 2012 r. Zawarty kontrakt opiewał łącznie na 26 nowych przegubowychtrolejbusów Solaris Trollino 18 MetroStyle z opcją rozszerzenia zamówienia o 14kolejnych sztuk. Teraz mamy „na liczniku” 35 szt., a dostawy mają odbywać sięsukcesywnie do roku 2017.
7 lat z Salzburgiem
Dla przypomnienia ? początek współpracy pomiędzy Solarisem aSalzburgiem sięga roku 2009. Obecnie jeździ tam ponad 50 polskich trolejbusów,w tym 35 w wyjątkowej stylistyce MetroStyle.
– „Trudno o lepszą referencję niż bycie dostawcątrolejbusów dla Salzburga. To Salzburg był pierwszym miastem, w którym pojawiłysię Solarisy Trollino w designie MetroStyle” – powiedział Zbigniew Palenica,członek zarządu Solaris Bus & Coach.
Dlaczego MetroStyle?
Trolejbusy MetroStyle nawiązują do konstrukcji szynowychpolskiego producenta, czyli Tramino. Łączą w sobie najnowsze trendy z obu branż- autobusowej i szynowej, oferując pasażerom zarówno wyrafinowany design, jak inajwyższej jakości wnętrze z przemyślanymi i praktycznymi rozwiązaniami. Dziękitemu stanowią jeszcze większą konkurencję dla samochodów osobowych. Do tegooferują najwyższy komfort i mają udoskonalone wnętrze, gdzie m.in. wprowadzonowiększy rozstaw siedzisk, oświetlenie LED, klimatyzację, szersze przejścia przynadkolach oraz oryginalnie zaprojektowane poręcze. W dachu zamontowano dużeszyberdachy. System dynamicznej informacji pasażerskiej na specjalniezaprojektowanych ekranach wyświetla m.in. plan linii i informacje o kolejnychprzesiadkach. Dodatkowo tylna platforma charakteryzuje się dużą przestronnością
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Trochę techniki
Solaris Trollino 18AC MetroStyle dla Salzburga przyklasycznej długości 18 m zabiera na swój pokład 139 pasażerów, w tym 35 namiejscach siedzących. W trolejbusie zastosowano taki sam układ drzwi jak wUrbino 18 Hybrid, czyli 1-2-2-2. W pochylonej do tyłu ścianie przedniejzamontowano przednią szybę i wycieraczki w stylu MetroStyle, zbliżone do tych ztramwaju Tramino. Na zewnątrz nieco niżej poprowadzono linię bocznegoprzeszklenia autobusu oraz zaprojektowano bardziej płynną i elegancką zabudowędachu. Zmieniono zabudowę nadkoli i zastosowano ozdobne kołpaki.
Pojazdy napędzane są silnikiem trakcyjnym TSA o mocy 250 kWzasilany z napowietrzanej sieci. Kolejne zalety trolejbusów prezentuje filmSalzburg AG:
{https://www.youtube.com/watch?v=qSfk1aq_utU}
„