Kolejne Trollino w Budapeszcie
27 sierpnia br. miało miejsce uroczyste przekazie kolejnychnowych trolejbusów dla BKK Budapeszt, czyli utworzonemu z dniem 1 stycznia 2011r. zarządu transportu w stolicy Węgier (Budapesztańskie Centrum Transportu).Podlega mu miejski przewoźnik BKV, który będzie eksploatował nowy tabor.Aktualnie po ulicach stolicy Węgier jeździ siedem ?jamników?, do końca roku mabyć ich 26, a docelowo (w ramach opcji) ? aż 108. Pierwszy historyczny Trollinodla Budapesztu dotarł do zajezdni BKV w czerwcu.
Pomyślnie przeszedł seriętestów i stąd teraz liczniejsze dostawy. Do końca grudnia do regularnej obsługilinii wejdzie łącznie 36 egzemplarzy (20 szt. Trollino 12 i 16 przegubowychTrollino 18). Całkowita wartość całego zamówienia opiewającego na 108 szt. iwspółfinansowanego z unijnego Funduszu Spójności to 18 mld HUF (62.400.000EUR).
W przekazaniu najnowszych trolejbusów wziął m.in. udziałwiceprezydent Budapesztu, dr Balazs Szeneczey oraz BKK, dr Kalman Dabóczi,który zwrócił uwagę, że najnowsze pojazdy ? dzięki dodatkowemu zasilaniu elektrycznemu? to przełomowych punkt w zakresie elektro-mobilności. Wszystkie zamówioneegzemplarze mogą przejechać do 4 km bez korzystania z napowietrznej sieci, coczyni je wysoce mobilnymi. Ponadto oferują one pasażerom m.in. całopojazdowąklimatyzację, monitoring oraz niskopodłogową przestrzeń dla wózków dziecięcychi inwalidzkich. Wnętrze pojazdów oświetlone przy zastosowaniu technologii LED,która także znalazła zastosowanie w zakresie świateł do jazdy dziennej. Ponadtokierowca do swojej dyspozycji będzie miał jeszcze kamerę cofania. Nad ogólnymbezpieczeństwem zapanuje system przeciwpożarowy
Przypomnijmy, że dostawy dla Budapesztu realizuje konsorcjumfirm Solaris Bus & Coach SA i Škoda Electric Pojazdy wyposażone będą wsystem Škoda BlueDrive z silnikami trakcyjnymi o mocy 160 kW (solo) i 250kW (przegub). Najnowsze pojazdy zastąpią pod koniec lat 80-tych Ikarusy 280,które cały czas stanowią trzon budapesztańskiej floty trolejbusowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„