Kolejne trolejbusy od Solarisa dla Esselingen
Polski Solaris dobrze sobie radzi na niemieckim rynku trolejbusów. Przewoźnik z Esselingen zamówił kolejne sztuki przegubowych trolejbusów, tym razem czwartej generacji Trollino.
Polskie trolejbusy powoli opanowują wszystkie trzy niemieckie sieci trolejbusowe. Producent najpierw zaczął dostarczać trolejbusy do Eberswalde, następnie do Esslingen, a ostatnio przyjechał pierwszy nowy Trollino 18,75 do Solingen również w wersji MetroStyle. Teraz polski producent z Bolechowa otrzymał potwierdzenie umowy na kolejne tego typu trolejbusy dla Esslingen.
Łącznie zostanie dostarczonych aż sześć nowych trolejbusów, które zostaną ponownie rozwiązane jako tzw. Częściowe (tj. Z napędem akumulatorowym). Trzy trolejbusy powinny zostać dostarczone jeszcze w tym roku, kolejne trzy już w 2019 roku. Ponownym dostawcą osprzętu sprzętu elektrycznego będzie Kiepe Electric. Podobnie jak w przypadku ostatniej dostawy, powinna to być również dłuższa wersja pojazdów o długości 18,75 metra, ale nie będzie dostarczana w wersji MetroStyle, której produkcja dobiega końca – podobnie zresztą jak innych trzech modeli producenta, o których informowaliśmy tutaj. Zamiast tego będą to trolejbusy nowej, czwartej generacji, czyli New Trollino.
Trolejbusy zastąpią wysłużone już starsze trolejbusy od firmy Van Hool w ilości również 6 sztuk. Nowe trolejbusy powinny być eksploatowane na ulicach Esslingen przez maksymalnie 15 lat, zgodnie z ustaleniami miasta w umowie z operatorem, które takie wymagania taborowe postawił.
„