Kolejne testy w Kraśniku. Czas na SOR-a EBN11
Kolejny autobus testowy zawitał do Kraśnika. Do połowy maja Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne będzie testować elektrycznego SOR-a EBN11. Miasto jednak chce iść krok dalej i planuje zakupy nowych autobusów.
Kraśnicki test zielonego SOR-a rozpoczął się 30 kwietnia. Autobus będzie kursował po mieście przez najbliższe dwa tygodnie. To także pierwsza okazja dla pasażerów komunikacji miejskiej w Kraśniku aby na własnej skórze przetestować autobus elektryczny nowej generacji. Miasto oraz MPK liczę na jak najwięcej opinii posażerów o elektrycznym testerze.
Zielony SOR na baterie
Pojazd charakteryzuje się nietypową długością nadwozia. Jest ono długie na 11,1 m. Mimo tego umożliwia podróż 82 pasażerom, w tym nawet 28 na miejscach siedzących. SOR zastosował fotele Ster MB. Część z nich to rozkładanie siedzenia.
Dopuszczalna masa całkowita najnowszego czeskiego elektrobusa to 16 t przy wadze własnej na poziomie 10 t. Co typowe dla czeskiego producenta drzwi drugie i trzecie są blisko siebie. Otwierają się one na zewnątrz. Nietypowym rozwiązaniem jest również umieszczenie bokiem trzech foteli znajdujących się pomiędzy drugimi, a trzecimi drzwiami.
W demonstracyjnym egzemplarzu zastosowano silnik asynchroniczny trakcyjny TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW. Jest on zasilany przez litowo-jonowe baterie Varty. Ich pojemność to 172 kWh. Autobus może być ładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średni czas ładowania to 6-8 h. Zasięg autobusu to nawet 200 km na jednym ładowaniu. Jednak ze względu na warunki drogowe dla bezpieczeństwa jest on ograniczony do 150 km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Znakiem charakterystycznym EBN 11 –oprócz zwiększonych gabarytów –jest zmieniona stylistyka konstrukcji, która odbiega od tej, którą znamy z rodziny pojazdów LH/CN/BN. Zaokrąglony przedni panelu i wizualne wydłużona przednia szyba aż po reflektory nadają EBN 11 większej dynamiki. Z kolei wysokie boczne okna z obniżoną dolną krawędzią.
„