Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne szybkie ładowarki Ekoenergetyki w stolicy. Od maja pięć pętli

infobus
28.04.2021 15:00

Warszawski Transport Publiczny stawia na ekologię – po stolicy jeździ coraz więcej autobusów nisko i zero emisyjnych.

Rośnie też liczba warszawskich nowych, szybkich ładowarek do elektrobusów, która dostarcza do stolicy zielonogórska firma Ekoenergetyka Polska. Teraz takie urządzenia działają na trzech pętlach: Spartańska, Konwiktorska i Esperan. W maju dołączą do nich dwie kolejne lokalizacje.

Od maja

W maju na trasy kolejnych linii wyjadą autobusy napędzane energią elektryczną. Wszystko dzięki uruchomieniu nowych ładowarek. Od 1 maja do grona zelektryfikowanych dołączą linie 116, 175 i 180, a autobusy 128 nie będą musiały jechać do zajezdni, by doładować baterie.

Tego dnia rozpoczną pracę kolejne dwie ładowarki – pierwszą z nich Miejskie Zakłady Autobusowe zainstalowały na pętli Chomiczówka, a drugą na Szczęśliwicach. Tym samym liczba warszawskich ładowarek na pętlach wzrośnie do pięciu lokalizacji. To:

  • Spartańska,
  • Konwiktorska
  • Esperan.:
  • Chomiczówka
  • Szczęśliwice

-"Rozkłady jazdy przygotowaliśmy tak, aby pojazdy miały czas uzupełnić energię. Autobusy linii 116 i 180 zrobią to na „swojej” pętli, a 128 i 175 „podzielą się” ładowarką ze Szczęśliwic. Obie linie kończą trasę na pl. Piłsudskiego. Tu pojazdy zamienią się numerami - autobus, który wcześniej jeździł jako 175, pojedzie na ładowanie na Szczęśliwice jako 128, a dotychczasowe 128, z pełnymi bateriami, skieruje się na lotnisko z numerem 175 na wyświetlaczu. Dzięki temu wszystkie kursy będą z pasażerami, a wozy nie zrobią pustych przebiegów - informuje ZTM Warszawa.

163123277 955490375194503 9018185288603582701 N 1
163123277 955490375194503 9018185288603582701 N 2

Coraz więcej elektryków

W grudniu ubiegłego roku do Warszawy dotarły ostatnie ze 130 elektrycznych autobusów marki Solaris Urbino 18 kupionych przez Miejskie Zakłady Autobusowe. Dzięki temu flota elektrycznych pojazdów MZA zwiększyła się do 160.

W ramach WTP są wykorzystywane przede wszystkim na Trakcie Królewskim, czyli w centrum miasta, w rejonie historycznej zabudowy. Ale nie tylko – MZA wysyłają „wolne” elektryki także na trasy obsługiwane przez autobusy spalinowe.