Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne srebrne Urbino 12 w Kędzierzynie-Koźlu

infobus
17.11.2015 10:00

We wrześniu Solaris przekazał Miejskiemu ZakładowiKomunikacji w Kędzierzynie-Koźlu dwa nowe Urbino 12. Dzięki temu przewoźnikzamknie ten rok z wynikiem pięciu nowych autobusów.

Przypomnijmy, że w styczniu tego rokuprzewoźnik odebrał jeden egzemplarz Urbino 12, a w lutym 2 egzemplarze Urbino10. Wartość dwóch najnowszych nabytków MZK to ok. 2 mln zł brutto.

Nowe pojazdy MZK są podobnie wyposażone jak autobuspozyskany w styczniu. Napędza go silnik Cummins ISB6.7E6 o mocy 280 KM.Jednostka spełnia normę czystości spalin EURO6. Została ona zblokowana zczterobiegową automatyczną skrzynią biegów Voith Diva 6. . Układ jezdny totylna oś portalowa typu ZF AVN132/80, z przodu sztywna belka ZF RL85A. Ponadto nowe pojazdy wyposażono w alkomaty,gniazda USB i kamery cofania.

Wewnątrz pojazdu utrzymano oryginalny wystrój wnętrza. Dosyćeleganckie grafitowe obicia siedzeń i drewnopodobna wykładzina mają za zadanienawiązywać do ciepłego, domowego klimatu. Nadwozie autobusów pomalowano wkombinację kolorów czarnego i srebrnego. To kontynuacja nowej malaturypojazdów, która została zapoczątkowana w zeszłym roku w ramach zakupu używanegoMercedesa Citaro G.

Nowe nabytki przewoźnika z Kędzierzyna-Koźla sąklimatyzowane urządzeniem typu Konvekta Ultra Light UL500 o mocy 27 kW.Dodatkowo wentylację będzie wspierać pięć uchylnych okien. Nie zabraknieoczywiście monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, który jest opartyna rozwiązaniach firmy R&G z Mielca. To trzy zewnętrzne diodowewyświetlacze o wysokiej rozdzielczości oraz wewnętrzna tablica typu ETL 416120.

Dzięki nowym zakupom flota MZK Kędzierzyn-Koźle będzieliczyła 28 sztuk autobusów marki Solaris. W efekcie będzie to dominująca markaw taborze przewoźnika.

Jakie są dalsze plany zakupowe spółki na nową perspektywębudżetową UE? Ciężko powiedzieć. Przewoźnik z uwagą przygląda się autobusomnisko- i zeroemisyjnym, jednak nie można spodziewać szybkiego określenia się zakonkretnym rodzajem napędu. I trudno się z tym nie zgodzić. Z uwagi na cenyhybryd czy elektrobusów oraz nie do końca znane ich koszty eksploatacji wartozachować ostrożną postawę.