Kolejne Solarisy dla Warszawy, w tym pierwsze InterUrbino
Już wkrótce na warszawskie ulice wyjadą nowe autobusy szkoleniowe MZA Warszawa. Na razie czekają na wyjazd w fabryce Solarisa w Bolechowie. Tym samym model InterUrbino 12 zadebiutuje w stołecznych barwach. Oprócz niego do floty Ośrodka Szkolenia Kierowców MZA dołączy jeszcze przegubowy Urbino 18 III generacji.
Przypomnijmy, że Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie dokonały wyboru firmy, która dostarczy dwa autobusy szkoleniowe w dniu 29 lipca 2016 r. Przewoźnik wybrał spośród dwóch ofert propozycję Solarisa (o wartości 2 809 320 zł brutto za InterUrbino 12 oraz Urbino 18), a oferta Blue Line (o łącznej wartości ok. 2 736 710,74 zł brutto za turystyczny Solbus ST11 oraz przegubowy Solbus SM18) została odrzucona ze względów formalnych.
Tym samym MZA zamówiły w Bolechowie dwa pojazdy do nauki jazdy:
-
międzymiastowy autobus InterUrbino 12 o długość 12 m oraz szerokość 2,55 m. Powinien on posiadać przynajmniej 45 foteli. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom. MZA dopuściło trzy warianty konfiguracji drzwi. To 1-1, 2-2 albo 1-2. Najprawdopodobniej wybrano wersję 1-1.
-
miejski przegubowy autobus Urbino 18 III generacji o długości 18 m. Pojazd ma umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tym minimum 42 na miejscach siedzących. Wejście na pokład zapewniają przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Warto przy okazji dodać, że będzie to drugi autobus klasy MEGA w OSK po zakupionym w 2012 roku prototypowym egzemplarzu Solbus SM18.
PS. Przepraszamy za usunięte komentarze – musieliśmy załadować ten art. od nowa.
„