Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne Scanie Citywide 12LF już w Słupsku!

infobus
24.09.2018 15:00
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu zawsze jest doskonałą okazją by pochwalić się nowymi autobusami. Nie inaczej było w Słupsku. 21 września oficjalnie zaprezentowano pięć Scanii Citywide 12LF dla tamtejszego Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Przewoźnik ze Słupska pięć spalinowych Citywide'ów 12LF zamówił pod koniec marca. Kontrakt opiewał na 5 959 350 PLN brutto. Oznacza to, że jedna Scania kosztowała MZK 969 000 PLN netto. I to w pakiecie z dostawą w ciągu 180 dni, a więc bardzo przyzwoicie. Z resztą inaczej być nie mogło w przypadku zamówienia od miasta, w którym szwedzki producent ma swoją fabrykę.
Jedną spalinową Scanią w wersji dla Słupska może podróżować maksymalnie 92 pasażerów. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. 29 to pojedyncze fotele Ster 8MA oraz jeden półtorak 8MP. 10 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowo-przesuwne. I tutaj nowość- Scania po raz pierwszy dla polskiego klienta zastosowała drzwi firmy Ventura.
Czas na napęd. Krótkie Citywide'y pod katem potrzeb MZK Słupsk są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami Scania DC09-113. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1400 Nm. Można je tankować wyłącznie olejem napędowym. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1400B.
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo o mocy 36 kW. Jego wydajna praca była odczuwalna. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono system monitoringu oparty na rozwiązaniach firmy Polgard.
Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus, którego słupski przewoźnik już od wielu lat darzy zaufaniem. Scania jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które świecą one w kolorze bursztynowym. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy monitor LCD ETM38, na których prezentowana jest informacja liniowa w formie tzw. e-korali. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje najprawdopodobniej autokomputer SRG6000P.
Kierowca może liczyć na przyzwoite warunki pracy. Co prawda nie ma do dyspozycji w pełni oddzielonej od przedziału pasażerskiego kabiny, ale kokpit z regulacją kolumny kierownicy i deski rozdzielczej, fotel ISRI oraz osobny nadmuch z klimatyzacji powodują, że prowadzący nie powinien i tak narzekać.
Po zrealizowaniu tej dostawy MZK będzie dysponowało łącznie 28 egzemplarzami autobusów z rodziny Scania Citywide. Tym samym będzie największym ich użytkownikiem w Polsce. Ale ten stan utrzyma się tylko przez chwilę. Lada moment rozpoczną się dostawy gazowych Citywide'ów 12LF dla firmy Michalczewski. Radomski przewoźnik o „jedno oczko” przebije słupskiego przewoźnika.