Kolejne przetargi na kierowców autobusów. Do Śląska dołącza Szczecin
W tym roku mamy prawdziwy wysyp przetargów na świadczenie usług kierowania autobusami komunikacji miejskiej.
Prym w ich ogłaszaniu wiodą śląskie przedsiębiorstwa transportowe, natomiast podobne zamówienia ogłaszają też inne miasta w Polsce (m.in. Jaworzno czy Kalisz). Najnowszy taki kontrakt prowadzi SPAD Szczecin.
Gliwice
Aktualnie na terenie GZM mamy jedno postępowanie „na kierowców”. Zorganizowało je Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach, które chce zlecić do 1 068 645,00 wozokilometrów.
Do realizacji tych kursów potrzeba co najmniej 15 kierowców z warunkiem, że nie mogą być zatrudnieni oni na stanowisku kierowcy u zamawiającego.
Wymagany termin realizacji zamówienia to 01/06/2022 – 31/05/2023. Termin składania ofert upływa 22 kwietnia.
Świerklaniec
Nie wszystkie firmy od razu otrzymują oferty. Największym chyba pechowcem w tym względzie jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Metropolitalnej w Świerklańcu, które w marcu poinformowało o kolejnym fiasku poszukiwań kierowców poprzez przetargi na świadczenie usług kierowania autobusami komunikacji miejskiej.
Firma wystawiła na rynek pracę w ilości 94.142 roboczogodzin. Zamówienie podzielone zostało na trzy zadania, ale to nie pomogło. W żadnym spółka nie potrzymała oferty. Będzie kolejna próba? Zobaczymy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szczecin
Z kolei spółka Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Dąbie” wystartowało z zamówieniem na doraźne prowadzenie pojazdów autobusowych w okresie od dnia 01.07.2022 r. do 31.12.2022 r. Przewidywany zakres to:
- linie pospieszne – B, C z możliwością uruchomienia zwieszonych linii A, G i H
- linie zwykłe – 54, 56, 61, 62, 64, 65, 66, 67, 71, 72, 73, 77, 79, 84, 91, 93, 94, 96, 97, 87 (1 kurs w soboty)
- linie nocne - 533, 534,
- linie zastępcze linie za tramwaj – w zależności od zapotrzebowania
Do tego dochodzą zadania dodatkowe polegające m.in. na przeprowadzaniu pojazdów przez stanowiska OC, myjni, tankowania pojazdów olejem napędowym oraz specjalistycznymi płynami eksploatacyjnymi, wprowadzaniu i wyprowadzaniu autobusów na kanały naprawcze. Wszystko to na terenie zajezdni przy ul. Struga 10 w Szczecinie.
Szacunkowa średnia ilość godzin świadczenia usług związanych z realizacją zamówienia w skali jednego miesiąca, wynosić będzie do 7 600 godzin/miesięcznie (za okres 6 miesięcy do 45 600 godzin).
Wymagany termin realizacji zamówienia to 01/07/2022 - 31/12/202. Termin składania ofert upływa 22 kwietnia.