Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne Nowe Urbino 12 w Żywcu. Solaris z umową

infobus
17.11.2016 08:13

16 listopada br. w Urzędzie Miejskim w Żywcu doszło dopodpisania umowy pomiędzy Miastem Żywiec a firmą Solaris na zakup 7 szt.fabrycznie nowych autobusów miejskich Nowe Urbino 12. Koszt inwestycji to toblisko 11 milionów zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi ponad 7.4 milionazł. Wkład własny miasta to przeszło 3,5 miliona złotych.

Umowę podpisali ze strony miasta burmistrz Antoni Szlagororaz skarbnik Bogusława Gardaś, zaś ze strony firmy Solaris ? dyrektor sprzedażyAndrzej Sienkiewicz. Nowe autobusy do Żywca będą dostarczane cyklicznie.Pierwszy z nich powinien pojawić się na żywieckich ulicach w maju 2017.

Zakup autobusów możliwy był w ramach dofinansowania zprojektu „Stworzenie zintegrowanego systemu dynamicznej informacji pasażerskiejwraz z zakupem autobusów niskopodłogowych na terenie Miasta Żywiec” w ramachRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 OśPriorytetowa IV „Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii igospodarka niskoemisyjna”. Działanie 4.5. „Niskoemisyjny transport miejskieoraz efektywne oświetlenie”. Poddziałanie 4.5.2. „Niskoemisyjny transportmiejski oraz efektywne oświetlenie ? RIT”.

Nowe Urbino w Żywcu

Siedem zamówionych Nowych Urbino 12 to jednocześnie kolejne „jamniki”nowej generacji w taborze śląskiego przewoźnika. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. W czerwcu br. Miejski Zakład Komunikacji wŻywcu odebrał zamówione w lutym trzy egzemplarze Nowego Urbino 12. Na życzenieprzewoźnika autobusy dostosowano do ruchu w warunkach górskich. Warto takżedodać, że to pierwsze autobusy w Żywcu z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej.Umowę na dostawę trzech autobusów klasy MAXI między MZK i Solarisem podpisano18 lutego. Kontrakt opiewał na 2 680 550 zł netto. Pojazdy umożliwiają podróż90 pasażerom, w tym 34 na siedzeniach Ster 8MU Ultra Light. Aż 16 foteli jestdostępnych z niskiej podłogi, co jest niezłym wynikiem jak na standardowyautobus miejski. Wejścia na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom wukładzie 2-2-2.

Autobusy napędzają silniki DAF MX-11 o mocy 240 kW.Jednostki naturalnie spełniają normę Euro 6. Zblokowano jej z automatycznymiskrzyniami biegów ZF EcoLife. Przekładnie skonfigurowano w ten sposób, abyzapewnić optymalną eksploatację w warunkach górskich. Były to pierwsze – odprawie dziesięciu lat – nowe autobusy klasy MAXI w żywieckiej komunikacji. W2006 oraz 2007 roku MZK wprowadziło do ruchu trzy Urbino 12. Potem spółkakupując nowy tabor stawiała tylko na pojazdy klasy midi, co miało miejsce w2012 oraz 2013 roku. Nowe Urbino 12, które na ulicach Żywca zadebiutują jeszczew tym tygodniu umożliwią zapewne wycofanie kilku autobusów DAB 12-1200B.