Kolejne Nowe Urbino 10,5 w Polsce. MKS Mielec
29 grudnia 2017 r. pierwsze cztery autobusy marki Solaris dołączyłydo floty MKS Mielec. To jak do tej pory najliczniejsza grupa Nowych Urbino 10,5odebranych w Polsce. Wcześniej tego typu pojazdy wzmocniły tabor takich krajowychprzewoźników jak: PUK Komorniki (2) i MZK Kutno (2).
To pierwszy etap realizacji umowy z firmą Solaris Bus &Coach na dostawę 14 nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów dla MiejskiejKomunikacji Samochodowej w Mielcu. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Solaris w sumie ma dostarczyć 10 autobusów klasy MIDI(10-metrowych Urbino 10,5) zasilanych olejem napędowym (ON) oraz 4 autobusy klasyMAXI (12-metrowych Urbino 12 CNG) zasilanych gazem ziemnym. Pierwsze czteryautobusy, które dotarły już do Mielca są zasilane olejem napędowym. Następnetrzy będą dostarczone do 20 lutego 2018 r., a do końca czerwca 2018 rokuSolaris dostarczy ostatnie trzy autobusy klasy MIDI oraz cztery autobusy klasyMAXI zasilane gazem ziemnym.
Każdy z 14 autobusów będzie spełniał wymogi normy Euro 6.Wszystkie unijne nabytki będą klimatyzowane oraz będą przystosowane dopotrzeb osób niepełnosprawnych – m.in. z funkcją”przyklęku”. Pojazdy będą wyposażone w sieć „Wi-Fi” oraz gniazda USB doładowania telefonów, tabletów, itp. Firma Solaris zapewni też obsługętechniczną pojazdów oraz szkolenia dla kierowców. Wszystkie autobusy wyposażone zostaną w systemy biletowe oraz informacji pasażerskiej mieleckiej firmy R&G.
Wymiana taboru autobusowego to jeden z elementówrealizowanego przez miasto Mielec projektu dotyczącego poprawy jakościfunkcjonowania transportu publicznego w ramach RPO Województwa Podkarpackiego.Całkowita wartość przedsięwzięcia, które ma zostać zrealizowane do końca IIIkwartału 2018 roku, to ok. 45 mln zł, w tym prawie 30 mln zł stanowidofinansowanie ze środków UE.
Nie tylko Solaris
Pod koniec 2017 roku do Mielca przyjechały też dwa AutosanySanCity 9LE, które MKS zamówił 7 lipca. W zamówionych przez mieleckiegoprzewoźnika zamontowane zostały silniki Cummins ISB4.5E6 210B o pojemnościskokowej 4,46 i mocy 155 kW, zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów typuAllison T280R. O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Razem daje to szansę na radykalną odnowę mieleckiejkomunikacji. Dzięki Unii. Zakup autobusów to jedno z kilku transportowych zadań w ramach projektuzgłoszonego do podkarpackiego RPO.
Przypomnijmy, że poza zakupem 4 szt. niskopodłogowychautobusów Solaris Urbino 10 z 2016 r., ostatnia większa inwestycja taborowaMielca miała miejsce w 2010 r. Dzięki dofinansowaniu z unijnego RPO zakupionychzostało wówczas 12 autobusów – dwa standardowe pojazdy marki Tedom zasilanegazem ziemnym oraz 10 Solarisów Urbino 8,9 LE. Wówczas unijne”jamniki” zastąpiły w mieście Autosany H9-35, które służyły wMiejskiej Komunikacji Samochodowej 18, 20 lub nawet 21 lat. Wtedy też MKSzakupił pierwsze fabrycznie nowe pojazdy gazowe – od czeskiej firmy Tedom,(któredołączyły do dwóch egzemplarzy zakupionych w 2008 r.) Jak widać musiały siędobrze sprawdzić w eksploatacji, skoro Mielec kupuje kolejne nowych gazowce.
„