Kolejne miasto z wyłącznie elektryczną komunikacją. Miechów!
Od 25 października dwa elektryczne autobusy marki Solaris będą obsługiwać dwie miejskie linie do dworca kolejowego w Miechowie.
Tym samym małopolska gmina po raz pierwszy w swojej historii wchodzi w miejską komunikację. I to od razu w 100% elektryczną. To jeden z kilku proekologicznych elementów przedsięwzięć Miechowa. Nieźle.
Wielkie przygotowania
Aktualnie dwa autobusy elektryczne Solaris Urbino 8,9LE electric są testowane i dopinany jest rozkład jazdy, który wcześniej został skonsultowany z mieszkańcami.
Cel jest jeden: zachęcić mieszkańców do przesiadania się z pociągu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do autobusów, a nie do prywatnych samochodów. Przy dworcu jeszcze w 2019 r. powstał parking P&R, który na co dzień jest oblegany. Teraz uzupełni go miejska komunikacja.
Biletowy cennik
Rada Miejska Michowa uchwaliła następującą taryfę:
-
za jednorazowy przejazd – 1 zł normalny / 50 groszy ulgowy;
-
za imienny okresowy bilety na 30 dni – 30 zł za normalny / 15 zł za ulgowy;
-
za imienny okresowy bilety na 90 dni – 80 zł za normany / 40 zł ulgowy.
Uchwała przewiduje również wprowadzenie okresowych biletów zintegrowanych, ważnych łącznie z biletem kolejowym. W tym wypadku ceny to 24 i 12 zł (miesięczny) oraz 64 i 32 zł (trzymiesięczny).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Miechowskie midibusy
Przypomnijmy, że elektryczne autobusy klasy MIDI przyjechały do gminy jeszcze w maju. Pojazdy zakupione zostały w ramach unijnego projektu „Niskoemisyjny system transportu miejskiego dla Miechowa”. Gmina pozyskała na nie 2,8 mln zł dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Solarisy Urbino 8,9 LE wyposażone są w system ładowania plug-in umożliwiający równoczesne ładowanie dwóch autobusów, klimatyzację, monitoring, ładowarki USB, elektroniczny system wewnętrznej i zewnętrznej informacji pasażerskiej i biletomaty.
Pojazdy będą stacjonować przy ul. Racławickiej, przy siedzibie Zakładu Wodociągów i Kanalizacji. Tu został usytuowany pierwszy przystanek. Będą kursować dwiema trasami. Każda kończy się przy dworcu PKP.
Linia numer 1 pojedzie: Racławicką, Szpitalną, Pęckowskiego, Piłsudskiego, Słowackiego, 106 Dywizji, St. Daneckiej, Sienkiewicza do dworca PKP.
A linia nr 2 ulicami: Racławicką, Topolową, Kamienną, Szewską, Traugutta, Konopnickiej, Rynek, Sienkiewicza, do dworca PKP.